יום חמישי, 20 בפברואר 2014

עוגת תותים וקצפת

רכיבים: 
לתבנית בקוטר 26 :

לעוגה:
5 ביצים מס' 1 בטמפ' החדר
200 גר' סוכר = 1 כוס
210 גר' קמח = 1/2 1 כוס מנופה
1 שקית אבקת אפיה
1 שקית סוכר וניל
1 כפית תמצית וניל
גרד מלימון אחד (אפשר מתפוז)

למילוי וציפוי העוגה:
375-380 מ"ל שמנת מתוקה = 1/2 1 מיכלים
2 כפות סוכר
4 כפות אינסטנט פודינג וניל

להרטבת העוגה:
1/2 כוס מים
2 כפות תמצית וניל
3 כפות סוכר
3 כפות ברנדי
כפית תמצית רום

לקישוט:
1 סלסלת תותים שטופים היטב, לקטום את הכותרת ולחתוך לפרוסות דקות
1 קופסא ג'לי בזק בטעם תות + 1/2 1 כוסות מים רותחים
 


אופן הכנה: 

עוגה:

להפריד את הביצים ולהקציף במיקסר את החלבון.

להוסיף בהדרגה את הסוכר ולהקציף לדרגת קצף נוקשה.

בקערה נפרדת להקציף (אפשר במקצף ידני) חלמונים, סוכר וניל, תמצית וניל וגרד לימון.

להוסיף בהדרגה את החלמונים המוצקפים מעט לחלבונים תוך הקצפה איטית.

להוסיף את הקמח ואת אבקת האפיה לתוך התערובת המוקצפת בתנועות קיפול,

 עד שהתערובת תהיה חלקה.

לחמם תנור אפיה ל-175 מעלות.

לשמן ולקמח את התבנית ולהעביר לתוכה את הבלילה.

לאפות את העוגה כ-35 דקות או עד שנועצים קיסם ויוצא יבש.

להעביר סכין בין העוגה לדפנות התבנית ולצנן מחוץ לתנור.


מילוי וציפוי העוגה:

להקציף שמנת מתוקה עם סוכר ואינסטנט פודינג לקצפת יציבה.


להרטבת העוגה:

לערבב את כל הרכיבים ולחמם עד להמסת הסוכר


קישוט:

לחצות את העוגה לשתיים לרוחבה.

להרטיב בעזרת מברשת את פני החלק התחתון של העוגה

(לא הרבה כדי שלא יהיה רטוב מיד, אך לא מעט כדי שלא יהיה יבש מידי).

למרוח כמחצית כמות הקצפת . להניח את שכבת העוגה השניה וגם אותה להרטיב מעט.

למרוח כ-2/3 מיתרת הקצפת על פני העוגה (בחלק העליון שלה).

לסדר את פרוסות התותים על העוגה בצורה נאה.

כדי שהג'לי לא יגלוש מהעוגה אנו צריכים לעטוף את החלק העליון של העוגה בשקף או בנייר אפיה

ולסגור בסלוטייפ (כדי ליצור גובה ושוליים מוגבהים).

לשים בקערה את הג'לי עם כוס מים רותחים ולערבב עד להמסת הג'לי.

לשפוך את הג'לי על התותים וליישר היטב.

להכניס את העוגה לכ-5 דקות למקרר עד שהג'לי יתייצב.

להסיר את השקף או נייר האפיה ולצפות את דפנות העוגה ביתרת הקצפת המוקצפת.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה