יום רביעי, 5 בפברואר 2014

רוטב בולונז

אי אז כשהעלתי את הפוסט הזה לבלוג, קופסאות בולונז היו 

מבין המנות הקפואות שהחזקתי במקפיא שלי.

סוג של "אותי לא יפתיעו" 

בשר טחון הוא בסיס להרבה מתכונים, 

 מהקלאסי והברור  בלווית פסטה, ועד להכנת קוסקוס

מהיר הכנה הכי עירבוב סגנונות. 

לפעמים פשוט מחממת עם שקית פתיתים.

וכמובן קיצור דרך כשמכינה לזניה.




אחד הפוסטים הוותיקים שלאחרונה יצא לי להעביר אותו מתיחת פנים

רכיבים:


צריך אחד מכל הירקות הבאים: 


בצל

 שורש סלרי

 גזר

לטחון גס במעבד מזון (עד קבלת חתיכות בגודל של 1/2 זית) 

1/2 ק``ג בשר טחון טרי (מאיכות טובה)

המהדרין ישתמשו בבקר טחון, אני מכינה בולונז מהודו אדום טחון

3 שיני שום כתושות

4 עגבניות חתוכות אפשר גם קופסת שימורי עגבניות מרוסקות

1 חב` בזיליקום אפשר גם יבש

1 כוס יין אדום

1/2 כוס ציר עוף

מלח, פלפל שחור טרי, 2 עלי דפנה

1 קופסא קטנה של רסק עגבניות 




אופן ההכנה 


בסיר רחב לחמם 1/2 כוס שמן זית, לטגן את הירקות עד הזהבה. 




להוסיף בשר טחון, (הפעם בקר טחון) ולטגן תוך ערבוב, עד אשר הוא משנה את צבעו ומתפורר. 

כדי להשתלט על הבשר(כשמיכים כמות כפולה או משולשת) ולקבל פירורים העדפתי לטגן בנפרד


                                 כעת יש פירורי בשר ואפשר להעביר לסיר שבו נבשל את הרוטב




להוסיף עגבניות קצוצות ויין אדום וציר, לתבל במלח ופלפל ועלי דפנה ולהרתיח.







להנמיך את הלהבה, לכסות ולבשל כך שעתיים. 





לבדוק מידי פעם שלא חסרים נוזלים, במידה וכן, יש להוסיף מים. 


לאחר שעתיים, להוסיף בזיליקום קצוץ, שום כתוש ורסק עגבניות,

לבשל עוד 15 דקות








לרוב אני מכינה מ-2 ק"ג בשר טחון ומקפיאה מנות.

הרוטב הזה נהדר על פסטה ואפשר גם להכין איתו גם לזניה 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה