יום רביעי, 19 בפברואר 2014

ממתק קוקוס ושוקולד

לתבנית מלבנית בגודל  23X17(טוסטר)

לשכבת הבסיס:

100 גרם שוקולד מריר בקוביות או מטבעות

50 גרם מחמאה

1/2 כוס  קרם קוקוס

200 גרם ביסקוויטים

לשכבת הקוקוס:

250 גר קוקוס

1/2 כוס סוכר

¼ כוס פינה קולדה

25 גר מחמאה רכה

3/4 כוס חלב קרם קוקוס

לבשל את כל החומרים על אש קטנה עד לקבלת עיסה אחידה  -בערך 15 דקות



לציפוי השוקולד:

100 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות או במטבעות
1/2 מיכל (250 מ"ל) שמנת צמחית


אופן ההכנה:

1. שכבת הבסיס: מניחים את קוביות/מטבעות השוקולד יחד עם החמאה והחלב בקערה חסינת חום ומחממים במיקרוגל. מערבבים היטב עד להמסה מלאה של השוקולד והחמאה ועד לקבלת תערובת חלקה.

2. מעבירים את הביסקוויטים לשקית אטומה. בעזרת מערוך מועכים אותם קלות על מנת לקבל שברי ביסקוויטים. כדאי לשים לב שלא נוצרים ממש פירורים אלא שברים די גדולים.

3. מעבירים את שברי הביסקוויטים לקערה עם תערובת השוקולד ומערבבים היטב עד לציפוי מלא של הביסקוויטים. מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה (לחילוץ קל) ומהדקים היטב לבסיס בשכבה אחידה. מעבירים לקירור להתייצבות למשך שעה לפחות.

4. כששכבת הבסיס יציבה מכינים את שכבת הקוקוס: לפי ההוראות. מעבירים לתבנית ומהדקים היטב בעזרת החלק האחורי של כף לשכבה אחידה. מעבירים לקירור בזמן שמכינים את הציפוי.

5. ציפוי השוקולד: מניחים את השוקולד בקערה עם חלב הקוקוס, ממיסים במיקרו. מערבבים היטב עד להמסה מלאה של השוקולד ולקבלת תערובת חלקה. מצננים מעט. יוצקים את ציפוי השוקולד על שכבת הקוקוס, ומטים את העוגה כך שהשוקולד יצפה את כולה באופן אחיד. מעבירים לקירור להתייצבות ל-4 שעות לפחות.(אני שומרת במקפיא)

6. מוציאים מהמקרר וחותכים לקוביות קטנות. 

המתכון בהשראת חן שוקרון



--

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה