יום שלישי, 25 במרץ 2014

בואיקוס

יש לי את המתכון הזה עוד מימים ימימה
הסניורית שלי אוהבת לנשנש אותם
סוג של אינפוזיית חלבונים, לא?
הרבה פעמים אני פונה לאופציה הזאת כשיש לי כמה סוגי גבינות 
שכבר קרובות לפג תוקף
העניין עם המתכון הזה הוא הגמישות שלו
הוא סובל כל גבינה, לעיתים כמה מיכלי קוטג'
צפתית ואפילו פרומעז



רכיבים:

3 כוסות קמח תופח

200 גר' חמאה

1 גביע גבינת 9% (או אחרת)

1 כוס קשקבל מרוסק

100 גר' גבינה בולגרית (או צפתית) - לפורר

1 שמנת או יוגורט

1 ביצה (להשאיר קצת למרוח מעל)

מעט מלח (הגבינות כבר מלוחות)

אופן ההכנה:

- אני מתחילה בהטמעת החמאה בקמח
ואז מוסיפה את כל שאר הרכיבים
מעבדת במיקסר לבצק אחיד
בידיים משומנות היטב
מכדרת כדורים
 (לא לחסוךבשמן, כי זה עושה אותן פריכות).

לסדר בתבנית ברווחים סבירים - הן תופחות ונדבקות

 (ואז פחות פריכות - אבל עדיין טעימות)

- למרוח ביצה (אפשר לפזר שומשום וקשקבל)

- אפשר גם להוסיף זיתים וכד', אבל זה טעים גם כשזה פשוט...

- לאפות בחום 185 מעלות כ- 30 דקות

אני אוהבת ששחום וקריספי



מקור המתכון:
אמית, ynet 

אחרי כל כך הרבה שנים שאני מכינה את הלחמניות המופלאות האלה

ניסיתי לשנות

הפחתתי 1/3 כוס מהקמח

הוספתי חופן עירית ובזיליקום טריים קצוצים מה שהוסיף ניחוח משגע ללחמניות.

קיצרתי את האפיה  ל- 22 דקות והלחמניות יצאו רכות יותר לטעמי.












אפשר להכין את הלחמניות הללו בוורסיה פסחית

בואיקוס של פסח : 

2 כוסות של קמח דק לעוגות (כוסות של 250 מ"ל). 
1 שקית אבקת אפיה 
1 ביצה גדולה (אם אין, אז ביצה + חלבון) 
1 גביע של יוגורט/שמנת/לבן (200 מ"ל) 
1 גבינת סקי 5 אחוז או אחרת 
150 גרם בולגרית, אפשר מעט יותר. 
150 גרם מוצרלה מגוררת או צהובה אחרת , אפשר מעט יותר 
100 גרם חמאה 
חצי כפית מלח - לפי טעמכם, כי יש גבינה מלוחה בעיסה. 
רבע כוס שמן אגוזים/זית (להכנת הכדורים). 
========= 
מכאן, תבלינים לפי הטעם  : 
כפית גדושה בזיליקום 
כפית פפריקה אדומה מתוקה 
מעט פלפל שחור אם רוצים פיקנטי  
מעט מלח (תלוי בסוגי הגבינות שמשתמשים). 

להכניס את כל החומרים - פרט לשמן - למעבד מזון או ללוש בידיים לבצק. 
להניח במקרר לשעה לפחות או בפריזר לחצי שעה (אם ממהרים). 
להכין קערית עם שמן. לטבול ידיים בשמן וליצור כדורים בגודל הרצוי. 
להניח על נייר אפיה או בתבנית משומנת. 
אם מכינים בגודל של ביצה בערך, מתקבלים כ-20 כדורים. 
לאפות בחום 180 בערך, בטורבו, כ- 40 דקות. 
ניתן להקפיא מראש ! 


אפשר להבריש אותם בביצה, אבל זה ממש מיותר אחרי כל מה שאכלנו בפסח.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה