יום ראשון, 22 ביוני 2014

מאק אנד צ'יז

הפריזר שלי מכיל כל מיני הפתעות
בעיקר כדי שלא יפתיעו אותי
מאק אנד צ'יז או בפירוש המילולי מקרוני וגבינה
הוא מאפה פשוט להכנה שמאוד אהוב על כולם.
לארוחת ערב, יחד עם סלט זו מנה מושלמת
אני מעדיפה לקנות פסטה צינורות דקים ולא מקרוני
להכין את הרוטב -בשמל מועשר בגבינה צהובה
לערבב ולאפות
הפעם חרגתי ועירבבתי לבשמל סלסלת פטריות פרוסות

וככה הולך המתכון:

רכיבים:

1 שקית פסטה צינורות, לבשל במי מלח עד שמתרכך

1 סלסלת פטריות פרוסות
3 כפות קמח
1 כפית מלח
1 ליטר שמנת לבישול/חלב
250 גר' גבינת קצ'קבל

אופן ההכנה:

מטגנים את הפטריות ב-4-5 כפות שמן, כשהן מתחילות להזיע
מוסיפים את הקמח, בוחשים במהירות
מוסיפים את הנוזלים והמלח ומערבבים עד לרתיחה ולהסמכה
כשהרוטב סמיך ומבעבע חותכים את הגבינה הצהובה לפיסות קטנות
מכניסים לרוטב
הגבינה תימס תוך דקות ספורות ואז אפשר לערבב

לערבב את הפסטה עם הרוטב, מתקנים תיבול!
להעביר לתבנית חד פעמית בגודל דף מחשב
לאפות בחום 195 מעלות 45 דקות







וכמיטב המסורת בלי שינויים זה לא זה

אז הנה עוד גיוון שווה למאפה 

לרוטב הבשמל הוספתי :

כף בזיליקום יבש

כפית אבקת שום

עגבניות מיובשות מצנצנת אחת, קצוצות

ויצא יופי של מאפה




מאק אנד צ'יז אנד ברוקולי

ועוד וריאציה הפעם ירקרקה

הוספתי לבשמל

400 גר' ברוקולי קפוא

מבושל לריכוך וטחון





אחרי שנותרה עם כמות לא מבוטלת של פסטה
היה לי די ברור מה להכין איתה
חשבתי שאני מפשירה שקית ברוקולי לקצוץ לתוך המאפה
אך נכונה לי הפתעה
שום ברוקולי אלה היו מדליוני תרד
נו טוב
טחנתי אותם היטב
הוספתי לקערה
יצא מצוין וירוק





ולבסוף אי אפשר בלי הגרסה הקלאסית
זו שמכילה בשמל על שמנת תועפות קצ'קבל
ופסטה צינורות






2 תגובות: