יום ראשון, 28 בדצמבר 2014

פיצה קריספית מקפיצה, פיצה ביאנקה תוספות מופלאות וצ'יזי קרסט

אני לא אוהבת לאכול פיצה
זו עובדה, כל מי שמכיר אותי יודע
לא יתפסו אותי עם משולש פיצה קנויה
אף פעם...
זה עושה לי רע
נדמה לי שאורגנו בפיצה לא עושה לי טוב.

אבל
פיצה ביתית, שאני הכנתי, זה? זה כבר משהו לגמרי אחר
אני גם לא מתה על בצק עבה אז בפיצה הביתית שלי הבצק דקיק
כמעט קריספי, כי ככה טוב לי...

את המתכון הזה אני מכינה כבר שנים
וגם הוא כנראה עבר מתחת לרדאר המתכונים שנכנסו לבלוג
אז הנה פיצה מדוגמת 

מסתבר שגם אחרי שנים של אפיה אפשר להפתח לשינויים ושידרוגים
את השידרוג הזה לימד אותי צעיר בניי
מכינים את הפיצה על נייר אפיה
בעוד בתנור מתחממת היטב תבנית אפיה הפוכה
כשהתנור מגיע לחום הרצוי והפיצה ערוכה על הנייר
פשוט מגלישים את הנייר אל גב התבנית
כעת אופים 12-14 דקות
מתקבלת פיצה קריספית טעימה ביותר.






רכיבים:

בצק:

250 גר' קמח
1/2 כף שמרים יבשים
1/3 כף סוכר
1/3 כף מלח
2 כפות שמן זית
3/4 כוס מים חמימים

רוטב עגבניות:

1 קופסת רסק עגבניות
חצי כף בזיליקום יבש
חצי כפית סוכר
חצי כפית מלח
מעט פלפל שחור
מעט אבקת שום

200 גר' גבינת מוצרלה מגוררת

ירקות: בצל סגול,פלפל כתום,פלפל צהוב , זוקיני ועגבניות שרי חתוכים לקוביות קטנות

אופן ההכנה:

להכניס לקערת מיקסר את חומרי הבצק
ולעבד לבצק אחיד

בידיים רטובות לשטח בתבנית עגולה קוטר 35 ס"מ או תבנית תנור
(אפשר להשאיר את הבצק לתפיחה קלה למי שאוהבים את הפיצה עם בצק עבה)


לערב את חומרי הרוטב ולמרוח על הבצק


לפזר את הגבינה המגוררת



לפזר את הירקות הקצוצים לקוביות ע"פ הגבינה





לאפות בחום 175 מעלות כ- 25 דקות



ובתאבון



זה שאני מכינה את האוכל בבית זה ידוע ומוכר
אבל זה שהנכדים מבקשים להכין איתי את ארוחת הערב  ולהשתתף
בהכנת הפיצה, זה? לזה קוראים  נחת אמיתית












הקצה של הפיצה, הקרסט, הוא החלק שתמיד משאירים בצד, הקטע בלי 
רוטב, וגם בלי מוצרלה מגוררת
בקיצור כמו לחם בלי ממרח שלפעמים גם קצת יבש

אז מה תאמרו על פיצה עם גבינה בקרסט שלה?

אז פותחים כדור בצק ומשטחים על ניר אפיה
ואז
מפזרים בקצוות ערימת מוצרלה מגוררת ממש בקצה ומעליה מקפלים את הבצק


ככה סוגרים את הגבינה בתוך כיס בצק מסביב


מכניסים לתנור חם - 210 מעלות להזהבה קלה, ומוציאים, ממשיכים בזריזות



למרוח רוטב, לפזר מוצרלה 

כמובן לא נשכח את התוספות


ולתנור בחום 230 מעלות למשך כ- 15 דקות




לקח לי זמן
אבל גם לפיצה הזאת נוצרה וריאציה
והיא

פיצה ביאנקה

בוורסיה הזאת מוותרים על רוטב העגבניות

במקום זה:

(הכנתי בתבנית תנור גדולה עם כמות כפולה של בצק)


על הבצק מורחים תערובת:

2/3 כוס שמנת לבישול
4 כפות פרמזן מגוררת
2 כפות גדושות פסטו

בוזקים מוצרלה מגוררת

ומפזרים מעל תוספות אהובות
אני פיזרתי טבעות בצל,פרוסות זיתים ופרוסות פטריות




לתנור בחום 195 למשך 20 דקות






וזאת- זאת המלכה
הג'וניורית חזרה הביתה יום אחד (בעיצומו של צום תשעה באב כשהרעב כבד
והדימיונות על מה נאכל בתום הצום משתוללים)
אמרה בואי נקרמל בצל, הרבה בצל
תראי יהיה טעים
סבבה, זרמתי.
הקרמול לוקח זמן, מטגנים את הבצלים לאט, בלי שום תיבול
אותו מוסיפים בסוף-
קצת מלח וממש טיפה סוכר
אבל שווה להתאפק

ככה:


ועוד קצת



ובסוף

על הבצק מורחים תערובת שמנת לבישול עם פרמזן ופסטו
מעל מפזרים מוצרלה
בצלים מקורמלים
ועיגולי גבינת עיזים



את כל הכבודה מחליקים ע"פ תבנית הפוכה חמה 230 מעלות
למשך 12 דקות בערך






אין עלייך ג'וניורית יקרה, היה נפלא!

2 תגובות:

  1. שלום.אני נהנית מאד ממתכונים שלך.
    רציתי לשאול במה להחליף את שמנת לבישול כדי שיהיה פרוה?
    אני שמה גבינה צהובה טבעונית.
    תודה

    השבמחק
  2. תודה, לפרווה הייתי משתמשת בקרם קוקוס שהוא נייטרלי בטעמו ואינו ממותק

    השבמחק