יום חמישי, 21 באפריל 2016

לחמניות כשרות לפסח נטולות קטניות ונטולות גלוטן

כן ,כן, נטול גלוטן
שנים אני מכינה לחמניות לפסח
לפעמים הכנת הלחמניות דמתה לאימון כושר מאומץ
לעיתים פחות
ברור שהיה צריך הרבה כח בידיים לערבב את העיסה הכבדה
בהתחלה זה היה נראה כמו קניידלך אפויים, בהמשך הכנסתי שיפצורים ושידרוגים
בשנה שעברה יצא לנו לאכול בחוץ בפסח וטעמנו לחמניה משו משו
קודם כל היא היתה לבנה
היתה גם קלילה, אמנם שמנונית אבל למי אכפת, כל זמן שזה לא מצה, בקיצור -הרמה להנחתה
הייתי חייבת לנסות
והרי המתכון לפניכם:

היות והבצק נוזלי  קניתי לי תבניות קטנות, מיני אינגליש קייק


מהמתכון הזה יצאו בערך 8 לחמניות, שימו לב הן לא תופחות הרבה, 
אז כדאי למלא את התבנית

רכיבים:

2 ביצים
1 כף סוכר
1/2 כפית מלח

1/2 כוס שמן

1/2 כפית סודה לשתיה
1 שקית אבקת אפיה

200 גר' קמח תפו"א

1/2 כוס מים

אופן ההכנה:

מקציפים את הביצים עם המלח,הסוכר , מזלפים את השמן

מערבבים את החומרים היבשים: קמח תפו"א, סודה לשתיה ואבקת אפיה

כשנוצרת קציפה יפה

מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים לסירוגין את החומרים היבשים והמים

מחלקים לתבניות קטנות ואופים 25-30 דקות בחום 180 מעלות.




עדיף לאכול מיד ולא להקפיא...

17 תגובות:

  1. מעולה אהבתי ..
    שאלה לי האם הרכות שלהם נישמרים גם לאחר כמה ימים ??
    תודה והמשך ליום נפלא.
    לינדוש

    השבמחק
    תשובות
    1. :) הרכות נשמרת, לא נבדק אחרי מספר ימים היות והתחסל די מהר

      מחק
  2. ילך גם בתבנית אינגלישקייק רגילה? או אולי רעיון אחר? אין לי תבניות קטנות לפסח..

    השבמחק
  3. לא ניסיתי, נראה לי שזה קצת גדול ללחמניה

    השבמחק
  4. למה הכוונה להקציף את הביצים? כל הביצה או רק חלבון?

    השבמחק
  5. להקציף את הביצים -חלמון וחלבון גם יחד

    השבמחק
  6. ערב טוב. המתכון נשמע נהדר והכנתי לפי מה שכתוב אבל לצערי יצא מר ובלתי אכיל. איפה טעיתי?

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע לי מוזר, סודה לשתיה יכול לגרום לטעם המר שהיה לך, שום רכיב אחר לא יכול להשפיע כך על הטעם. הן יוצאות מצוינות וכדאי לאוכלן מיד, הן לא נשמרות בחינניות

      מחק
    2. המרקם טוב וגם הטעם אבל אז נשארת מרירות בפה. שמתי סודה לשתיה בדיוק לפי המתכון

      מחק
    3. גם לי יצאו עם טעם מריר. האם אפשר לשים יותר אבקת אפיה במקום סודה לשתיה?

      מחק
    4. אני לא נתקלתי בתופעה, אבל אולי באמת להפחית בכמות הסודה לשתיה ולראות אם משפר את הטעם עבורך

      מחק
  7. יצאו לי בקושי 4 לחמניות. הגיוני?

    השבמחק
  8. האם אפשר לוותר על סודה לשתיה?

    השבמחק
  9. אפשר להחליף את הקמח לקמח מצה?

    השבמחק
  10. לא ניסיתי, כל היחודיות היא בכך שהן לבנות וללא גלוטן. יש לי בבלוג לחמניות אחרות מקמח מצה

    השבמחק