יום ראשון, 21 במאי 2017

עוגת מישמש ודובדבנים

משמשים מתארחים אצלנו לזמן קצר
בזמן הזה אני משתדלת לנסות מתכונים חדשים
איך לא?
זה לא שהמתכונים הוותיקים לא טעימים, זה פשוט מין דיגדוג כזה בידיים 
שפשוט אני חייבת לנסות ולראות איך זה יוצא.

בצק שמכיל גבינה אני מכירה, זה הבצק הנפלא שאני מכינה ממנו גביניות, פריך כזה
מסתבר שגם כבסיס הוא מעולה
אז גבינה.. 
וכדי שלא יהיה חלבי המרתי לגבינה טבעונית

רכיבים:

תבנית עגולה או   מלבנית גודל A4

10 משמשים 
דובדבנים מגולענים
שקית וניל


לבצק

200 גר' "גבינה"  טבעונית (או גבינת שמנת )
150 גר’ מחמאה רכה (חמאה לחלבי)
3 כפות  סוכר
קורט מלח
קליפה מגוררת של  חצי לימון
רבע כוס מים קרים
1/2 2  כוסות קמח
כפית אבקת אפייה

4 כפות ריבת משמש טובה  -השתמשתי בריבת המשמשים שאמא שלי הכינה
חמצמצה בדיוק במידה

 אופן ההכנה:

נגלען את המישמש כל חצי חתכתי לשניים וכך גם עם הדובדבנים המגולענים
, נוסיף את הסוכר, נערבב  נניח בצד

מערבלים את חומרי הבצק יחדיו,אם הבצק מאוד דביק מוסיפים מעט קמח.
לשטח בתבנית 3/4 מהבצק , את מה שנותר מעבירים למקפיא לפחות לחצי שעה.  
 בעזרת מזלג נדקור את בסיס הבצק ונכניס לתנור למכת חום ל-10 דקות
 נוציא את בסיס הבצק מהתנור, הוא עדיין רך, אבל המרקם שונה
למרוח את הריבה
 לסדר מעל  הבסיס  רבעי מישמשים והדובדבנים
בפומפייה נגרר מעל את שארית הבצק מהמקפיא לנטיפי בצק
 לאפות בחום 170 מעלות עד הזהבה קלה כ-40 דקות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה