יום רביעי, 17 במאי 2017

ליקר דובדבנים -מכינים לבד

מתחיל חודש מאי ואני כבר בהיכון
מחכה לדובדבנים 
החמוצים בעיקר , הם נמצאים בשווקים לזמן קצר  וכדאי להיות עם אצבע על הדופק.


מהם אני מכינה את ליקר הדובדבנים הידוע שלנו.
כבר שנים שאני לא קונה ליקר דובדבנים/שרי ברנדי/פטר הרינג ודומיהם
לטעמי כולם מרגישים כמו מיץ ועקבות אלכוהול.
צריך סבלנות, ליקר טוב, ממש סמיך ושהטעמים מוטמעים בו היטב
לוקח שנה ויותר
אבל הסבלנות משתלמת.
אני משתמשת בצנצנת של 3 ליטר
2 ק"ג דובדבנים נכנסים לשם בנוחיות
ונשאר גם מקום לטילטולים
שזה חלק חשוב באופן ההכנה של הליקר.
אין צורך לגלען את הדובדבנים, רק להסיר את הגבעול לשטוף וליבש
וכמובן לשקול
מוסיפים לדובדבנים משקל שווה של סוכר
מערבבים




סוגרים ומניחים במקום קריר
מידי כמה זמן מטלטלים את הצנצנת כך שהסוכר יתערבב

ככה זה נראה אחרי 7 ימים



בנוזל שנוצר מהתסיסה של הסוכר והפרי.

את מלאכת הכנת הליקר למדתי מאבי ז"ל
שהקפיד לשנן באוזניי
"לא לדחוף את האף" לתוך הצנצנת
וכל זאת למה?
כי הגז שנוצר בתהליך התסיסה רעיל
אז אפשר לפתוח, לחכות כמה דקות, הגז יתנדף ואז אפשר להתרשם מהריח.

כשכל הסוכר נמס זה הזמן להוסיף אלכוהול 96%
כמה?
תלוי כמה חזק רוצים את הליקר.
אני ממליצה להתחיל ב-2-3 כוסות
בלאו הכי לוקח כמה שבועות עד שהטעם מתקבע ואפשר לטעום ולהתרשם
ואז מחליטים אם רוצים עוד
בכל אופן אל תתפתו לשתות לפני שעברה לפחות שנה
הליקר יסמיך מעט והצבע יהיה נהדר




הליקר הזה בן ארבע שנים
תצטרכו להאמין לי בעניין הזה ולחכות בסבלנות להבשלה מלאה של הליקר
כל מי שיאמר אחרת
לא טעם את הליקר שהתיישן מספיק זמן.


הדובדבנים שנותרים בצנצנת
שיכורים מרוב אלכוהול
 נהדרים לאכילה ליד כל קינוח






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה