יום ראשון, 27 בינואר 2019

חריימה- פיש? סוג של פיוז'ן

הכל התחיל  בגפילטע פיש ובתועפות דגים טחונים
אז יש לי קרפיון טחון וממש לא התאים לי סיר הגפילטע הרגיל
החלטתי ללכת על מיקס אנד מאצ'
יצא מצויין, תנסו..
אני מניחה שאפשר בכיף לטחון כל דג אחר, למשל בורי. 
אני השתמשתי בקרפיון טחון כי זה מה שהיה לי





רכיבים:

650 גר' קרפיון טחון 
1/2 צרור פטרוזליה 
1 גזר 
1 בצלים
1 פרוסת חלה מורטבת וסחוטה 
כף שום כתוש
1 ביצה
2- 3 כפות פירורי לחם
פפריקה, פלפל שחור, כמון כורכום, מלח

לרוטב: 

פלפל אדום 
1 עגבניה
8-10 שיני שום 
1 קופסת רסק עגבניות
 2 כפות גדושות פפריקה (מרוקאית בשמן) ,פלפל שחור ומעט כורכום
פרוסת לימון קצוצה
חופן פטרוזיליה קצוצה
1 כוס חומוס קפוא
  מלח 

אופן ההכנה:

במעבד מזון לקצוץ את הירקות, לערבב אותם ואת שאר הרכיבים 
עם הדג הטחון, לתבל ולהניח לשעה לספיגת טעמים

הרוטב:

לכתוש את השום להזהיב בשמן 



להוסיף את התבלינים לסיר לסיר לטיגון קצרצר
לקצוץ את הפלפל האדום והעגבניה הקלופה  לקוביות קטנטנות ולהוסיף לסיר
לטגן 2-3 דקות






 להוסיף 1/2 1  כוסות מים ואת החומוס
להביא לרתיחה ולבשל 15 דקות, לתקן תיבול




ליצור כדורים בידיים רטובות ולהניח בסיר, לבשל כ- 30 דקות


תוך טלטול הסיר מצד לצד כדי שהכדורים יתעטפו ברוטב האדום.




מצויין לפתיח וגם כמנה עיקרית על הר קוסקוס

ומה עושים אם לא נשארו לכם קרפיונים טחונים?
אל דאגה
במרכולים אפשר למצוא גליל דג טחון המיועד לבישול ברוטב
קחו אותו
ותכניסו לרוטב שהכנתם
שעתיים וזה מוכן

ותראו איך הקציצות האפורות מקבלות יופי של צבע וטעם




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה