יום רביעי, 17 ביוני 2020

ארוחת דגים לכבוד שבת




בשבתות שנכנסות מאוחר, סעודת שישי תהיה קלילה יותר,
קצת קשה לי עם תפריט פשטידות וגבינות, למרות שאני לא ממש מתנגדת
אבל יש לי אופוזיציה חזקה בבית ומה לעשות, אם אני רוצה שכולם יהנו , אני צריכה לכוון
לטעמם והאמת שממש לא חסרות מנות טובות שמוגדרות פרווה.
ירקות אנחנו מאוד אוהבים (רובנו)כך שארוחת דגים,
קוסקוס ומיני ירקות תתן יופי של סעודת שישי
וגולת הכותרת, האופציה לקינוח חלבי מפנק




נתחיל בחלת תלישות עם פסטו 




ליד סלטי הבית

מוזר היה לי שלא מצאתי לי פה מנת חריימה פשוטה וטעימה.
מכל מנות הדגים שיצא לי להכין, 

איך שהוא המנה הזאת התפלקה לה מתחת לרדאר, אז הנה:

חריימה מפילה אמנון

רכיבים:

6 פילה אמנון

שמן זית
2 כפות שום כתוש
1 פלפל אדום חתוך לרצועות דקיקות
1 כף כמון
1/2 כפית כורכום

1 קופסת שימורי עגבניות מרוסקות MUTTI
פרוסות דקיקות מחצי לימון קלוף
פטרוזיליה קצוצה
מלח, פלפל , קורט סוכר
1 כוס מים

אופן ההכנה:

מתחילים עם הדג, מפשירים, שוטפים, מטפטפים מיץ לימון בוזקים מלח ומניחים לשעה או יותר.

בינתיים מכינים את הרוטב:

מזהיבים את השום בשמן זית, מזהיבים ולא יותר


מוסיפים את רצועות הפלפל, מטגנים 2-3 דקות


מוסיפים את שאר החומרים מלבד הלימון והפטרוזיליה ומבשלים כ- 20 דקות
מוסיפים גם את הלימון,
ו-2 כפות מהפטרוזיליה הקצוצה מתקנים תיבול, מבשלים עוד 5 דקות.


כעת מניחים את נתחי הדג בתבנית חסינת אש, אני בחרתי לחצות את הפילטים
עליהם יוצקים מהרוטב ושולחים לתנור לחצי שעה בחום 190 מעלות


כשמוציאים מהתנור בוזקים את שארית הפטרוזיליה הקצוצה.


את המנה הזאת בחרתי להגיש לצד קוסקוס, איך לא?
אבל במקום להכין מרק ירקות כדי לצקת על הקוסקוס
הכנתי את הקוסקוס עם הירקות built in

ככה:

1 שקית קוסקוס אינסטנט, תבחרו את זה הבינוני
אני לא מתיימרת להכין קוסקוס מסולת, קטונתי.

1 בצל קצוץ
4 גבעולי סלרי
2 כוסות גרגרי חומוס קפוא
1/3 כרוב חתוך לקוביות
כפית כורכום
2 כוסות מים

3 גזר חתוך לקוביות 
1 פלפל אדום חתוך לקוביות 
10 עגבניות שרי חצויות

2 כפות פטרוזילה קצוצה

אופן ההכנה:

מתחילים עם הבצל ומזהיבים ב-3 כפות שמן

מוסיפים את שאר החומרים 


ומבשלים על אש קטנה כחצי שעה עד שגרגרי החומוס נימוחים והכרוב מתרכך מעט



מוציאים את גבעולי הסלרי

לתוך הסיר עם התכולה החמה שופכים את הקוסקוס הלא מוכן
מערבבים ומניחים לספיגת הנוזלים
כעת אם חסרים נוזלים על מנת שהגרגרים יהיו רכים
מוסיפים עוד חצי כוס מים רותחים ומחממים 1-2 דקות במיקרו
במקביל:
אופים את  הגזר,פלפל והעגבניות שרי  בתנור למשך  30 דקות


מוסיפים את הגזר והפלפל אל הקוסקוס הרך מערבבים
מוסיפים את הפטרוזיליה ומעטרים בחצאי עגבניות שרי אפויות



תוכלו לשלב גם ממגוון הסלטים שלי המיועדים
לארוחת קוסקוס



 



ולקינוח- המלכה הלבנה

עוגת גבינה ניו יורקית

בציפוי שמנת חמוצה ומקופלת לבנה לעיטור



שבת שלום



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה