יום רביעי, 16 בדצמבר 2015

וכך נולד הצבע ה...שייש -מאפינס שוקו בננה

זה מצחיק איך שממש קשה לי  לחזור שוב ושוב לאותו מתכון אהוב
ולא שחסרים לי מתכונים למאפינס נהדרים
כאלה ששמורים לי במקפיא למתי שמתעורר הצורך במתוקים.
איך תמיד הרצון לחפש טעם,צבע,וצורה חדשים
מוליך אותי למתכונים חדשים.
הפעם, אמנם רק התחלת העונה, אבל בננות כבר יש לי כמה שבועות
והשבוע זיהיתי כמה שמתחילות להתרכך
כולם יודעים מה זה אומר, בננה רכה כבר לא תאכל
מבננה רכה מכינים עוגה..
אז לפני שהסיניורית והג'וניורית ישתלטו לי על המצאי
גייסתי 2 בננות לצורכי מאפינס.




זוכרים את שיר הילדים המקסים של דתיה בן דור?

כך נולד הצבע 


באמצע היום הצבע האדום
פגש ברחוב בצבע הצהוב. 
דברו מעט בנחת, טיילו מעט ביחד, 
פתאום נפלו לבור עמוק. 
התגלגלו לו לו לו לו, 
התבלבלו לו לו לו לו, 
השתוללו לו לו לו לו לו כל היום. 
הסתובבו בו בו בו בו, 
התערבבו בו בו בו בו, 
וכך נולד הצבע הכתום. 
כן, כך נולד הצבע הכתום. 

אז זה מה שעלה בראשי כשהכנתי את המאפינס הללו

רכיבים:

לבלילה:

חצי כוס שמן 
2 ביצים
כפית תמצית וניל איכותית
1/2 כוס מיץ תפוזים

2 כפות מיץ לימון
2 בננות בשלות


1 כוס סוכר
2 כוסות קמח לבן
2 כפיות אבקת אפייה

2 כפות   קקאו
2 כפות ברנדי

חצי כוס שוקולד צ'יפס, היו לי בטעם קרמל

אופן ההכנה

 לחמם תנור ל-180 מעלות.

 לערבב היטב בקערה את החומרים הרטובים

 בצלחת נפרדת, למעוך את הבננות לרסק חלק בעזרת מזלג/מעבד מזון, ולהוסיף להן את מיץ הלימון.

 להוסיף את רסק הבננות לקערת החומרים הרטובים,
.
 בקערה נפרדת, לנפות את 2 כוסות הקמח הלבן עם 2 כפיות אבקת האפייה.
להוסיף את הקמח המנופה לקערת הבלילה הנוזלית, ולערבב רק עד שהבלילה אחידה.

 לחלק את הבלילה לשתי קערות נפרדות. לתוך אחת מהקערות,
לנפות 2 כפות  קקאו וברנדי ולערבב רק עד שהבלילה אחידה.

כעת לפנינו שתי קערות עם בלילת מאפינס- אחת בהירה ואחת חומה כהה.

לסדר את תבניות המאפינס על תבנית תנור

 בעזרת כף, ליצוק לתוך כל תבנית את הבלילה הבהירה עד שליש הגובה.
לפזר שוקולד צ'יפס


 לכסות  עם בלילת המאפינס החומה, עד כ-2/3 גובה.


כעת, בעזרת סכין או מזלג, לערבב מעט בכל תבנית לקבלת "מערבולת" כמו בעוגת שיש.


להכניס לתנור מחומם  לכ-25 דקות,
או עד שקיסם שננעץ במרכז של מאפין ייצא יבש עם פירורים לחים.
להוציא מהתנור ולקרר.



כל כך טעים, ממש מזכיר ארטיק שוקו בננה





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה