יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

עוגיות צידה לדרך

המתכון לעוגיות פורסם כבר מזמן ע"י הבת המתהוללת מהפרדס
אבל השבולת שועל שהיתה שם הרתיעה אותי במקצת, עד ש...
משהו קנה קופסת שבולת שועל להכנה מהירה
וגם
לא מצאתי רעיון אחר לעוגיות שרציתי להכין
רציתי עם שוקולד צ'יפס ומשהו אחר ממה שאני מכירה
וכך יצא שהכנתי את העוגיות הללו
ובדיעבד אני יכולה לומר שהיה זה רעיון מצוין, שבולת השועל גרוסה ולא ממש מורגשת
וכל העוגיה יצאה אוורירית וטעימה עד מאוד

אצלנו לא מכינים עוגיות חלביות, לכן אני רושמת את תחליפי הפרווה בסוגריים



רכיבים: 

125 גר' חמאה (שמתי מחמאה)
2 כפות שמן 
1 כוס דחוסה סוכר חום 
1 ביצה 
6 כפות שמנת חמוצה/יוגורט (מעדן וניל אלפרו)
2 כפיות תמצית וניל 
2 כוסות שיבולת שועל להכנה מהירה
11/2 כוסות קמח רגיל 
½ כפית אבקת סודה לשתיה 
½ כפית קינמון  (שמתי כפית כי אני אוהבת קינמון)
½ כפית מלח 
1 כוס חמוציות 
2/3 כוס שוקולד צ'יפס מריר
1/2 כוס שוקולד צ'יפס לבן


אופן ההכנה: 

 לחמם תנור לחום בינוני (180 מעלות צלסיוס). 
 לערבל חמאה, שמן וסוכר עד להבהרת החמאה כ - 2-3 דקות. 
להוסיף ביצה ותמצית וניל ולערבל מעט. 
 בקערה נפרדת לערבב קמח, שיבולת שועל, סודה לשתיה, מלח, קינמון, חמוציות , שוקולד . 
 להוסיף את תערובת הקמח לתערובת החמאה כוס אחר כוס
ולערבל מעט בכל פעם רק עד להבלעות הקמח בתערובת. 
למדוד כמות של 2 כפות שטוחות מהתערובת ,
לכדרר קלות ולסדר במרווחים של כ3 ס"מ אחד מהשני (וחוזר חלילה)
בתבנית שטוחה גדולה מרופדת בנייר אפיה.
להשטיח קלות כל כדור כדי שלא יתגלגלו כשמכניסים לתבנית.



 לאפות 12 דקות, עד להזהבה –לא יותר




תגובה 1: