יום רביעי, 11 בנובמבר 2015

מג'דרה משופרת ומשודרגת

מידי פעם נחה עלי רוח הבישול הבריא, ירקות אני אוהבת ומכינה בלי סוף
הקטע עם שילוב הקטניות והדגנים למיניהם קצת חדש לי, אז נכון זה יכול 
 להחליף בהצלחה מנה בשרית, משביע ו....
אף אחד הרי לא יחשוד בי כאחת שתוותר על סטייק טוב,אבל
לפעמים MEATLESS MONDAY OR ANY DAY בהחלט יכול לבוא בחשבון.
 המתכון הזה התחיל מתרקם במוחי אחרי שהקפאתי כמה שקיות ארבס
(חומוס מבושל ומתובל במלח ופלפל שחור) 
שארית מערב שלום זכר לנכד החדש שלנו.
מרק לקוסקוס אני מכירה, מכינה לרוב ומאוד אוהבת
אני משלבת חומוס גם במתכון שלי לפילה אמנון אפוי 
אבל בתור אחת שתמיד מחפשת גיוונים
חיפשתי לו עוד מתכונים
בורגול ועדשים זה תמיד כיף והשאר הצטרפו ככתמי צבע עליזים




רכיבים:

1 דלורית קטנה, קלופה וחתוכה לקוביות בגודל 1-2 ס"מ
3 כפות שמן זית

1 בצל חתוך לקוביות
2 גזר קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
מלח, פלפל שחור
1 עלה דפנה

2 כוסות חומוס מבושל
1/2 כוס בורגול מושרה במים רותחים לתפיחה ומסונן היטב
1/2 כוס עדשים שחורות שבושלו במים כ- 20 דקות וסוננו

1 כף גדושה שום כתוש
חצי חבילת פטרוזיליה קצוצה

אופן ההכנה:

לחמם את התנור לחום 250 מעלות, להערבב היטב את קוביות הדלורית עם השמן
לאפות במשך 20 דקות
להוציא ולהניח בצד



להזהיב בשמן את הבצל, להוסיף את הגזר ולהמשיך באידוי על אש נמוכה כ- 15 דקות
להוסיף את העדשים המסוננות, עוד 1/2 כוס מים
עלה דפנה , מלח ופלפל שחור



להוסיף את החומוס
להמשיך לבשל עד שהעדשים והגזר מתרככים
להוסיף את הבורגול לערבב ולבשל עוד כ- 5 דקות.

להסיר מהאש

לטגן קלות (רק שילבין מעט) את השום הכתוש
לקצוץ את הפטרוזיליה
להוסיף לסיר העדשים והבורגול את הדלורית, שום והפטרוזיליה





לערבב בזהירות
והפלא מוכן.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה