יום שבת, 15 במרץ 2014

מרמלדה

מרמלדה, 
הממתק העתיק ההוא שמצופה בגרגרי סוכר, שבא בכל צבעי הקשת...
אין הרבה ממתקים שאישי אוהב לאכול, לדעתי מרמלדה, היא בין הבודדים.
כשדנה הזכירה לי אותו השבוע ידעתי שהפעם אני לא דוחה, פורים בפתח, חג הממתקים
אני חייבת לנסות, השלמתי לי את החסר ברכיבים
המתכון שדנה הביאה נראה פשוט למדיי
והוא אכן פשוט, כשיש את כל הרכיבים בבית והכי חשוב מד חום
כי אין ממתקים תוצרת בית ללא מד חום 
ואפשר להתחיל לחולל במטבח

רכיבים:

תבנית ח"פ קטנה  21X15

250 מ"ל מיץ תפוזים
6 גר' פקטין
35 גר' סוכר
265 גר' סוכר
60 גר' גלוקוזה

סוכר לציפוי

אופן ההכנה:

בקערה קטנה מערבבים יחד פקטין ו-35 גרם סוכר.

בסיר בינוני מחממים את מיץ התפוזים לטמפרטורה של 40 מעלות.
מוסיפים לסיר את תערובת הפקטין בהדרגה, תוך כדי טריפה, על מנת להימנע מיצירת גושים בתערובת.
מביאים את התערובת לרתיחה ומוסיפים פנימה את יתרת הסוכר וגלוקוזה .
ממשיכים לבשל את התערובת על להבה בינונית-גבוהה , השלב הזה יכול להתארך
ל10-15 דקות, אז לא להתייאש, עד שהיא מגיעה לטמפרטורה של 107 מעלות.
מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת נילון אפיה ומניחים להתייצבות בטמפרטורת החדר למשך כשעה-שעתיים.
חותכים את המרמלדה לריבועים קטנים בעזרת סכין חדה וטובלים בסוכר.
שומרים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.

מקור המתכון: נטלי לוין מעוגיו.נט

אני הכנתי בנוסף גם עם מחית פסיפלורה מסוננת ומחית תות מסוננת

את המתכון הזה ניתן להכין עם כל פרי שתחפצו בו, ואם אין די מחית פרי
ניתן להשלים לנפח הסופי עם מים





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה