יום רביעי, 25 באוקטובר 2017

ביף בורגיניון

מעניין שמנה כל כך קלאסית איכשהו לא עברה אצלי במטבח.
האמת שכל תבשילי הבקר שאני מכינה עירבו בישול או אפיה של נתח שלם
ואח"כ פריסה ובישול ברוטב
אף פעם לא בישלתי קוביות בשר, חוץ מכמובן בחמין

לאחרונה במסגרת נסיונות במטבח אני מנסה מנות שהן בסגנון שגר ושכח
קל יותר להכנה ומסתבר שלא פחות טעים

קצת התלבטתי איזה בשר ליחד לקדרה הזאת
אני מעדיפה בשר רזה, קצת מפריע לי חתיכות השומן שנותרות
ולכן הלכתי על בשר שריר שהוא רזה אבל בכל זאת נותר עסיסי בתום הבישול/אפיה.
זה שקוראים לו גם קצ'לקה, לאמא שלי היו במשך השנים סיפורים לרוב על הנתח הזה 
שטרחה לקנות ולבשל במרק לטובת הילדים שלא ממש העריכו.

ביף בורגיניון - בשבילי ארוחה שלמה, את הבשר אפיתי עם ירקות
לידו הגשתי ריזוטו בלימון ומרווה ופטריות צלויות בעשבי תיבול




רכיבים:


1 ק''ג שריר חתוך לקוביות 5 ס"מ

100 גר' חזה אווז מעושן קצוץ גס
2 בצלים חתוכים לקוביות
2 גזרים גדולים פרוסים גס
3 גבעולי סלרי חתוך לרבעים
3/4 כוס ברנדי
בקבוק יין אדום יבש, השתמשתי בקברנה סוביניון

3/4 כוס ציר עוף
חצי כפית טימין  יבש, גבעולי פטרוזיליה,כפית רוזמרין יבש, 2 ראשי ציפורן, 2 עלי דפנה
חופן פטריות פורצ'יני מיובשות


אופן הכנה:

מתחילים בטיגון מהיר של חזה האווז הקצוץ




מוציאים ושומרים בצד





 שוטפים ומייבשים את קוביות הבשר ממליחים ומפלפלים 




 .
מוסיפים לסיר עוד מעט שמן

מחממים על להבה בסיר רחב או קדרה , ברגע שהשמן לוהט, 
מניחים בזהירות את נתחי הבשר ומשחימים אותם היטב.



לאחר שהבשר משחים, יוצקים לסיר את הברנדי ומקרצפים בנמרצות את התחתית




מוסיפים את הבצל ושאר הירקות, יוצקים את היין מביאים לרתיחה







אוטמים את הסיר ומעבירים לתנור ל- 3 שעות אפיה בחום 160 מעלות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה