יום חמישי, 20 בפברואר 2014

עוגת שזיפים


העוגה הזאת במקור עשויה משזיפים, אבל ברבות השנים
הסבתי אותה לכל פרי שהתיישן לי במקרר
איבד חינו וברור לי שכבר לא יאכל
פעם הייתי מכינה מהם לפתן
אבל גם עוגת פירות זה כיף גדול


רכיבים: 
12 שזיפים גדולים או כל פרי קיץ (אפרסקים, נקטרינות,דובדבנים)
1/3 כוס סוכר
3 כפות ברנדי משובח
1/2 1 כוס סוכר
3 ביצים
200 מחמאה או נטורינה חתוכה לקוביות
3/4 כוס מיץ תפוזים
קליפה מגוררת מלימון אחד
1 חבילה קטנה של קמח תופח (350 גרם)
 

אופן הכנה: 

אני מורידה פלחים מהשזיף ע"י חיתוך מסביב לגרעין

משרה, בסוכר וברנדי בקערה למשך כחצי שעה.

שמים בקערת המיקסר את הביצים ואת הסוכר ומקציפים.

מוסיפים את המחמאה הרכה כל פעם קובייה, קליפת הלימון והמיץ, עם הקמח לערבוב קל.

לשמן ולפזר סוכר בתבנית (מלבנית ח"פ). , כך שיצפה את פנים הכלי בשכבה אחידה.

יוצקים פנימה את התערובת.

מניחים על התערובת את השזיפים.

בוזקים סוכר מעל.

אופים בחום של 180 מעלות 40-50 דקות.

בודקים באמצעות קיסם שיצא יבש ומגישים.


את העוגה הזאת אני מכינה הרבה בקיץ, תמיד עם מגוון מפירות הקיץ







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה