יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

עוגת תפוחים בשכבות

עוגת תפוחים זו עוד אהבה שלי
נראה לי שאף פעם לא יהיו לי יותר מידיי מתכונים
לעוגת תפוחים
בפסח אמא שלי היתה מכינה קיגל תפוחים שהיה מורכב מבלילת טורט כשרה לפסח כמובן
תפוחי עץ מגוררים, קינמון, קליפת לימון והרבה אגוזים
כשנתקלתי במתכון הזה ישר הזכיר לי את המתכון הפסחי
והיה ברור לי שאני חייבת לנסות
ההזדמנות לא איחרה לבוא

והנה המתכן לעוגה נהדרת:

רכיבים:

1 ק"ג תפוחים קלופים ומגולענים, 2 תפוחים לחתוך לטבעות ואת כל השאר  לקוביות .
1/3 כוס דבש
1 כף קינמון

בלילה:

3 כוסות קמח
2 כוסות סוכר דמררה
1 כוס שמן
4 ביצים
1/3 כוס מיץ תפוזים
קליפה מגוררת מחצי לימון
1 כף אבקת אפיה
1 כף תמצית וניל
קורט מלח

לזיגוג:

3-4 כפות ריבת מישמש מעורבבות ב - 2 כפות ברנדי

אופן ההכנה:

לרפד תבנית עגולה בקוטר 26 בנייר אפיה

לפזר סוכר ולסדר את טבעות התפוחים

לערבב את שאר התפוחים עם הדבש והקינמון, להניח בצד

לטרוף את החומרים הרטובים של הבלילה, להוסיף את החומרים היבשים

לערבב היטב. מתקבלת בלילה סמיכה למדיי.

לצקת לתבנית 1/3 מהבלילה

להניח מעל מחצית מהתפוחים

לצקת שוב 1/3 מהבלילה ולהניח מעליה את מחצית התפוחים הנותרת

לכסות בבלילה

לאפות בחום 175 מעלות כשעה וחצי

כשהעוגה מוכנה להוציא מהתנור

לחמם את חומרי הזיגוג ולהבריש את העוגה בזיגוג.

העוגה טעימה קרה וגם בטמפרטורת החדר.


מהון להון הספקתי להכין את העוגה בתבנית עם ארובה

את התפוחים עירבבתי עם 1/2 כוס סוכר וכף קינמון

החלפתי את מיץ התפוזים שבבלילה לסיידר תפוחים

ואפילו העזתי להפחית 1/4 כוס מהשמן

שעה אפיה הספיקה  לנו הפעם



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה