יום רביעי, 1 באפריל 2015

סלט כרוב סגול ופילה תפוזים

סלטים מתוחכמים הם ממש לא הקטע שלי
זאת אומרת, אני נהנית לאכול
ואם טעים לי אני אבקש מתכון,אבל
אני לא ממש טובה בלהמציא מתכוני סלטים 


רכיבים:

4 תפוזים
רבע כרוב סגול קצוץ לשערות דקות
חופן עלי רוקט או ראשד שטופים ומיובשים
חופן עלי נענע שטופים ומיובשים
4 צנוניות פרוסות לעיגולים דקים
4 כפות גרעיני חמניה קלויים
2 כפות צימוקי אוכמניות או צימוקים שחורים קטנים

ויניגרט:

רבע כוס (60 מ"ל) שמן זית
3 כפות (45 מ"ל) מיץ תפוזים סחוט (מהמיץ שניגר מפילוט התפוזים)
2 כפות (30 מ"ל) מיץ לימון
כף סויה
כף סילאן
רבע כפית מלח
שן שום קצוצה קטן

אופן הכנה

תחילה מפלטים את התפוזים:
קוטמים את שני קודקודי הפרי ומעמידים אותו על קרש חיתוך.
חותכים את קליפת הפרי בעזרת סכין חדה ומשתדלים להעביר את הסכין בין קליפת הפרי לבשרו. מסובבים את הפרי על צירו עד שכל הקליפה תוסר ויתגלו בקבוקוני פרי ההדר ללא המעטה הלבן הדק העוטף את הפלח. מעל קערה שתספוג את מיץ הפרי חותכים בין הפלחים צמוד – מימין ומשמאל – לקליפת הפלח. הפלחים המפולטים ינשרו לתוך הקערה. מסננים ושומרים על המיץ. מערבבים בקערה את כל החומרים כולל חומרי הרוטב, מערבבים היטב ומגישים מיד.




מהבלוג מטבח מקומי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה