יום ראשון, 11 באוקטובר 2015

עוגת גבינה בציפוי שמנת של פעם

נו טוב, שוב הלכתי לקושש מתכון חדש, 
זה לא חסרים לי מתכונים מוצלחים לעוגת הגבינה של שבת בבוקר,
נראה לי הקטע הזה של לחזור שוב על הפרוטוקול (אופן ההכנה) מפחית מאוד את האתגר שביצירה.
יש לי איזה כיף לנסות בכל פעם משהו אחר. 
ההבדלים בין המתכונים לא כל כך גדולים
ואני גם לא מחפשת לי מתכון שיגזול ממני שעות הכנה מרובות
כנראה שאני צריכה את הטעם והמרקם השונים במשהו,
או שבכלל זה הריגוש שבמציאת מתכון נחמד שעדיין לא עשיתי

המתכון הוא מקונדיטוריית טאטי עם התאמות שעשיתי

רכיבים:

לתחתית:
250 גר' בסקויטים טחונים, אני מעדיפה את אלה מתוצרת גטניו
בעיניי הם הכי פריכים וטעימים
100 גר' חמאה מומסת
לערבב
לרפד תבנית 26 כולל דפנות

לקרם גבינה:
650 גר' גבינה 5% 
3 ביצים מס' 2 
2 חלמונים 
1/2 2 מיכלי יוגורט   ( 500 מ"ל )
250 ג' סוכר
קליפה מגוררת מחצי לימון 
1 כף תמצית ווניל
25 ג' קמח
25 ג' קורנפלור

לציפוי השמנת:
2 שמנת חמוצה של פעם (400 גר')
2 שקיות סוכר וניל


אופן הכנת הקרם גבינה: 

מערבבים בקערה גדולה ביצים, ווניל ויוגורט עד שחלק. מוסיפים את הגבינות, סוכר  וקליפת לימון. 
מערבבים, ולבסוף מוסיפים את הקמח והקורנפלור. 
מוודאים שהקרם חלק (בלי גושים), יוצקים אותו על תחתית העוגה ומכניסים לתנור, שחומם מראש, ל- 160 מעלות. 
אופים כ - 75 דקות 
מוודאים שהעוגה מוכנה ע"י הזזת התבנית, המרקם באמצע צריך להיות רוטט (כמו ג'לי). 
להוציא מהתנור ולקרר. 
בינתיים, מערבבים את כל חומרי הציפוי 
לצקת את הציפוי על  העוגה לישר
 ולקרר למשך הלילה. 



הערות:

אם רוצים לחסוך קצת  בקלוריות אפשר לפזר את פרורי הבסקויטים בתחתית התבנית

רק לכסות, משהו כמו 100 גר' , לצקת מעל את הגבינה ולאפות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה