יום ראשון, 2 במאי 2021

עוגת גבינה נימוחה בציפוי שמנת חמוצה


זכרתי, שהעתקתי לי לאחד הפתקים בסלולרי מתכון של עוגת גבינה נימוחה מיוחדת וטעימה.
אמנם האופה היא זאת שהעידה על העוגה ,וכידוע אין הנחתום מעיד על עיסתו,
 אבל למרות זאת החלטתי ששווה לנסות, פעמיים הכנתי את העוגה הנהדרת הזאת
שבת אחרי שבת, פעם יצקתי את ציפוי השמנת וקיררתי ופעם נוספת אפיתי את הציפוי חמש דקות
בשתי הפעמים, הסועדים התמוגגו
אני הייתי מרוצה, מתכון כל כך קל וגם טעים, מה לא מגיע לו פוסט?


קבלו את העוגה ע"פ אריאלה גולדמן, אני התאמתי אותה קצת לטעמים שלי

רכיבים:
תוציאו את הרכיבים אל מחוץ למקרר לפחות חצי שעה לפני האפייה, ככה טוב יותר.

בסיס:

200 גר' בסקוויטים טחונים
1/2 כפית קליפת לימון מגוררת
100 גר' חמאה מומסת

מילוי:

750 גר גבינה לבנה 5% 
250 גר גבינת שמנת בטעם טבעי 25% שומן 
4 ביצים L ללא הפרדה
1 שקית סוכר וניל
1 1/2 כוסות סוכר
2 כפות גדושות קמח תופח
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
קליפה מגוררת מלימון אחד 

ציפוי:

2 שמנת חמוצה של פעם
2 שקיות סוכר וניל

 אופן ההכנה:

מאחדים את חומרי הבסיס ומשטחים בתבנית בקוטר 24, מהדקים היטב ושומרים במקרר.

במיקסר עם וו הקצפה להקציף ביצים,סוכר וסוכר וניל עד לקבלת קציפה סמיכה ( נראית כמו קרם וניל)
להוסיף אל הקציפה את כל הרכיבים ולערבל עד לתערובת חלקה ואחידה
לצקת   את תערובת הגבינה על הבסיס,
 למקם התבנית על רשת ,בשליש בתחתון של התנור 
 לאפות כשעה בחום 165 מעלות, לא בטורבו  עד ששולי העוגה זהובים .
לערבב את חומרי הציפוי, לצקת על העוגה בזהירות ולהחזיר לתנור לעוד חמש דקות
להוציא מהתנור נקרר ונעביר למקרר, עוגת גבינה טובה לאחר לילה בקירור.
בתום האפייה העוגה חוזרת חזרה לגובה התבנית .

אם בחרתם באופציית הציפוי השניה, מוציאים את העוגה מהתנור, מקררים מעט ויוצקים את ציפוי השמנת בזהירות ע"פ העוגה.







2 תגובות: