יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

עוגת שייש עם שוקולד ממש

כל שבת יש בתנור עוגה פרווה, 
כזאת שתתאים לקפה של הבוקר,אבל
חשוב שתהיה פרווה כדי שתתאים לנשנושי הקרניבורים בין הארוחות.
בדרך כלל עוגה בחושה כלשהיא.
כהרגלי אני מגוונת לרוב ומחפשת כל פעם טעם חדש
הפעם ניסיתי את המתכון הזה לעוגה בחושה מהירת הכנה
שאפשר להכינה בשתי תבניות אינגליש קייק
אבל אני מוצאת שגם עוגה לכאורה פשוטה 
כשהיא נאפית בתבנית מקושטת, נראית פי כמה טוב יותר
והרי אנחנו אוכלים קודם עם העיניים.




רכיבים:

5 ביצים 
3/4 כוס סוכר
3/4 כוס שמן
1/2 1 כוסות קמח תופח
1/2 כוס קמח שקדים 
40 גרם  אינסטנט פודינג וניל 
200 מ"ל שמנת מתוקה או 3/4 כוס מיץ תפוזים אני השתמשתי בשמנת צמחית השף הלבן

המצרכים לשייש:

125 מ"ל (1/2 מיכל) שמנת מתוקה או קרם קוקוס, אני השתמשתי בשמנת צמחית השף הלבן
120 גרם שוקולד מריר
1 כף אינסטנט פודינג וניל 

מצרכים לזיגוג:

3 כפות שמנת מתוקה או חלב או חלב קוקוס אני השתמשתי בשמנת צמחית השף הלבן
1/2 כוס אבקת סוכר
כף ממרח לוטוס
1 כפית שמן

אופן הכנה:

 מחממים תנור ל-180 מעלות, משמנים היטב את התבנית 
 מקציפים את הביצים עם הסוכר כ-5 דקות, עד שנוצר קצף  תפוח.
מערבבים את החומרים היבשים. 
מוסיפים תוך קיפול לקצף את החומרים היבשים ואת הנוזלים לסירוגין.

שיוש:
מחממים את השוקולד והשמנת במיקרו ומערבבים עד לקבלת נוזל אחיד.
 מוסיפים את הפודינג ,בוחשים היטב ומקררים.

 יוצקים את הבלילה הלבנה לתבנית, מעל יוצקים את תערובת השוקולד 

 ומערבבים בשלושה סיבובי ידית ארוכה של מרית.




יוצקים לתבנית ואופים במשך 40-50 דקות, 

עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא עם פירורים לחים עליו.

מצננים היטב ומחלצים מהתבנית.
  




אם בחרתם להכין בשתי תבניות אינגליש קייק, תמיד אפשר להקפיא את התבנית שנותרה

אם אכן נותרה...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה