יום רביעי, 16 באוגוסט 2017

קציצות - בולט

הקציצות האלה שנקראות בולט היו  חסרות לי לפרק ארוחת הקוסקוס שבבלוג
איכשהו לא יצא לי להכין בדיוק קציצות כאלה
קציצות יש לי הרבה בפרק הקציצות אבל לא בולט
בקיצור שינסתי מותנים עברתי על מתכונים אין ספור ברשת
MIX& ַMATCH  ומצאתי את מה שחשבתי שיתאים לנו.


רכיבים:

1/2 ק"ג בשר הודו אדום טחון, אפשר גם בקר טחון (צוואר)
2 בצלים
2 פיתות מורטבות וסחוטות היטב
חצי צרור פטרוזיליה
2 ביצים
מלח, פלפל שחור

לציפוי:

5 כפות קמח
2 ביצים טרופות עם חצי כוס מים

לרוטב הבישול:

שמן
מים
רסק עגבניות
כפית פפריקה מתוקה
1/8 כפית כורכום
1/8 כפית פלפל שחור
2 כפיות סוכר

אופן ההכנה:

בקערת מעבד מזון - בצלים,פיתות,פטרוזיליה,ביצים
לטחון למחית חלקה
לערבב עם הבשר הטחון, ללוש היטב
לתבל במלח ופלפל
אני השארתי לילה במקרר לספיגת טעמים, ממליצה להשאיר לפחות כמה שעות.

לצור קציצות מאורכות, מהכמות הזאת יצאו לי כ- 20 קציצות
לטבול כל קציצה בקמח, אח"כ בביצה הטרופה
ולטגן בשמן חצי עמוק חם

כשכל הקציצות מוכנות
יוצקים למחבת נקייה 4 כפות שמן מחממים, מוסיפים את הפפריקה והכורכום ומערבבים במהירות
ניחוח התבלינים נישא באויר, לשניה ולא יותר אחרת ישרף
ותבלינים שרופים הם פסולים...
יוצקים את המים, מערבבים ומוסיפים כף גדושה מאוד מרסק העגבניות
מערבבים, מתקבל רוטב דליל
מוסיפים את שאר התיבול ומביאים לרתיחה
מניחים את הקציצות במחבת ומבשלים כ- 10 דקות


מוסיפים עוד מים שהקציצות יהיו מכוסות בחלקן



מבשלים כ- שעה
הרוטב מצטמצם והקציצות מאדימות







הריח והטעם מעין עולם הבא


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה