יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

לאב גאי


בבוקר כשאני נוסעת לעבודה  אני אוהבת להקשיב לתוכנית של ברמן וקיסוס
אז אם מישהו רואה ג'ינג'ית נקרעת מצחוק על 471 זו הסיבה...
בכל יום רביעי מתארחת בתוכנית לימור לניאדו תירוש, בעלת הבלוג מטבח מקומי
הפעם יצא לי לשמוע מההתחלה ועד הסוף ,אני אוהבת להאזין לה והפעם אף הקשבתי קשב רב,
היא הסבירה על מתכון תאילנדי, מטבח שאני אוהבת ,ומתכון שאני לא מכירה עדיין.
וכשהגעתי למחשב גם טרחתי לפתוח את הפוסט שלה בנושא, 
הוא טעים ופשוט להכנה, היה ברור לי שאחרי שאאסוף את הרכיבים
אנסה להכין.
המנה יועדה לסעודת שבת ולכן הוכנסו אי אלו שינויים
אבל יצאה מנה נהדרת ומאוד מומלצת לאוהבי הז'אנר







רכיבים:

עלי חסה סלנובה או לבבות חסה רומית

חופן אטריות שעועית מבושלות (זכוכית),קניתי חבילה גדולה יחסית 
ומוכרחה לומר שהייתה עבודה לא קלה לחתוך לי ממנה חצי כמות, ממש זכוכית

לעוף:

500 גרם חזה עוף טחון
2 כפות שמן 
50-100 גרם קבנוס, חזה אווז מעושן  קצוץ קטן קטן (השתמשתי ב-2 קבנוסים פרוסים לעיגולים, הג'וניורית העריכה את זה מאוד מאוד)
חצי כוס בצל ירוק פרוס לעיגולים דקים
1 כף (10 גרם) ג'ינג'ר קצוץ קטן-קטן
4 שיני שום קצוצות
חצי פלפל אדום חתוך לרצועות קצרות
כף וחצי סוכר

לרוטב:
רבע כוס (60 מל) מיץ ליים או לימון
1/3 כוס  רוטב סויה
2 כפות רוטב צ'ילי מתוק



אופן הכנה

שמים בווק או בסיר שטוח שמן ומחממים על להבה גבוהה. 
מוסיפים קבנוס, בצל ירוק, ג'ינג'ר, שום ופלפל אדום  ומטגנים דקה תוך כדי ערבוב.


 מוסיפים את העוף הטחון והסוכר וממשיכים בטיגון תוך כדי ערבוב, 
עד שינוי הגוון וקבלת תערובת פירורית. 



בינתיים מערבבים בקערה קטנה רבע כוס מיץ לימון, רוטב סויה וצ'ילי מתוק, מוסיפים לווק
 . מביאים את תכולת הווק לרתיחה ומבשלים דקה. מוסיפים חצי כוס מים, מביאים לרתיחה, 
מכסים ומעבירים לאש קטנה. מבשלים מכוסה על בעבוע עדין למשך 20 דקות. מערבבים מדי פעם. 


כדי להכין את האטריות לאכילה צריך לשפוך עליהן מים רותחים
להמתין קמעה עד שיתרככו ולסנן
אני שמרתי אותן במים מהברז עד לאכילה 
וזאת כדי להבטיח שלא ידבקו


מרכיבים את המנה: 

למעשה זו ארוחה חברתית שכזאת
שמים את הרכיבים במרכז השולחן וכל אחד מרכיב לו ביס
אך היות ורציתי את המנה לארוחה
עשיתי קצת אחרת:

על מגש סידרתי עלי חסה סלנובה
מעל-  אטריות זכוכית (אם הן נדבקו, מזליפים עליהן מעט שמן שומשום ומערבבים), 
מעל פיזרתי מתערובת העוף ויאללה לאכול 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה