יום רביעי, 6 באפריל 2016

גריסים בלי המרק

גריסים, מה זה בכלל?

גריסים או יותר נכון גריסי פנינה הם גרעיני שעורה שקליפתם הוסרה
דלים בשומן, עשירים בחלבונים, בנוגדי חמצון ובסיבים תזונתיים (פי שתיים מאורז מלא למשל) ונחשבים למסייעים בהורדת כולסטרול ולמחזקי המערכת החיסונית. יש בהם ויטמינים מסדרה B ומינרלים רבים כמו ברזל, סידן, זרחן, מגנזיום ואשלגן.
בקיצור ממש מומלץ.


כדאי  להשרות אותם במים לפני הבישול, כי הם "שותים" הרבה מים לצורך ריכוכם.
בדר"כ אני מבשלת אותם במרק  (מרק קרופניק) או מוסיפה  לסיר החמין.

הפעם היתה לי אופוזיציה לחמין
ומרק כבר היה לי לארוחה..

אולי במסגרת חיסולי חמץ ואולי כי סתם התחשק לי גריסים התעקשתי
 והחלטתי לנסות תוספת חדשה למנה העיקרית





רכיבים:

1 כוס גריסים קטנים
1 בצל
חצי חב' שמיר
4 שיני שום

3 גזר

4 פטריות יער
1 בצל סגול
3 שיני  שום

מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:

כדאי להשרות ערב קודם את הגריסים במים,
 אבל אפשר להיות ספונטנים ופשוט לצקת על הגריסים מים רותחים.
להניח לשעה, לשטוף היטב ולסנן

אני אוהבת את הגריסים רכים וזה לוקח זמן, אז לעזרי בא סיר הלחץ שמקצר את משך הבישול
לחצי שעה.
בסיר 1 בצל, שיני שום חצויים,צרור גבעולי שמיר, 6 כוסות מים, מלח, כפית אבקת מרק בטעם עוף.
סוגרים ומביאים לרתיחה
מרגע שמתחיל לצאת קיטור סופרים חצי שעה ומכבים את האש
נותנים לסיר להתקרר, פותחים ומסננים את הגריסים
את הבצל והשמיר מוציאים, תמיד יש מי שישמח לאכול אותם
את הגריסים שוטפים במים.

בישול הגזר:


את הגזר קולפים, חותכים לקוביות קטנות ומבשלים במיקרו 
במעט מים עם מלח ואבקת מרק בטעם עוף.
לי זה לקח 12 דקות, ולא צריך להיות מאוד רך
מסננים
ושומרים.

קוצצים את הבצל הסגול לקוביות ומזהיבים בשמן זית
מוסיפים את השום



חותכים את הפטריות לקוביות ומוסיפים לסיר


מאדים עד שכבר אין נוזלים בסיר
מתבלים
מוסיפים את הגזר
ואח"כ את הגריסים


מערבבים, מבשלים עוד 2-3 דקות
מתקנים תיבול





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה