יום ראשון, 9 בפברואר 2020

אינגליש קייק, לא התבנית, העוגה!

פעם פעם כשהתנ"ך שלי לבישול היה מהמטבח באהבה של רות סירקיס
הייתי קונה לי קופסה קטנה עם פיסות קליפות הדרים מסוכרות וצבעוניות
ומכינה לנו "עוגה אנגלית" ,סוג של עוגה לקפה.

 נראה לי שע"ש העוגה קיבלה גם התבנית הצרה והמוארכת את שמה , 
למה אנגלית? 
באמת לא ברור, כשבדקתי את הסטורית המאפים באנגליה "עוגה אנגלית" לא באמת הופיעה ברשימה, מה כן היה? עוגת פירות מיובשים מסורתית, (מיובשים רבותיי ולא יבשים), 
שחג המולד האנגלי לא היה מושלם בלעדיה.
אז אולי אי שם בשנות השבעים כשנכתבו ספרי בישול ואפיה, 
תירגמו את העוגה ההיא למשהו שיתאים לטעם הישראלי.
מדובר עוגה בחושה מעט דחוסה בתוספת קליפות הדרים מסוכרות, אגוזים,שקדים וגם צימוקים.
טוב אז אגוזים , צימוקים ושאר ירקות לא באמת יאכלו אצלי, 
ולכן כשנתקלתי ב"לגעת באוכל" בקופסת פרוסות התפוז המסוכרות חפות מכל צבע, 
הכי בייתי שיש הבנתי שהנה פתרון זריז
 להכנת העוגה האהובה, אני אוהבת את הטעם המריר של קליפות התפוז והעוגה יצאה מצוינת


רכיבים:

1 נטורינה רכה
1/4 1 כוסות סוכר
2 שקיות סוכר וניל
4 ביצים
200 מ"ל מעדן סויה בטעם וניל
100 גר' קליפות תפוז מסוכרות חתוכות לפיסות קטנות
2 כוסות קמח
1 שקית אבקת אפיה

אופן ההכנה:

לשמן שתי תבניות אינגליש קייק, ולפזר סוכר.

להקציף את הנטורינה עם הסוכר והסוכר וניל
כשמתקבלת קציפה נאה, להוסיף את הביצים אחת אחת
לערבב את הקמח עם אבקת האפיה ולהוסיף לקציפה
לסירוגין עם מעדן הסויה

לערבב את קליפות התפוז בכף קמח
להשאיר כף מהקליפות בצד ואת כל השאר לקפל לבלילה
לחלק בין שתי התבניות
לפזר ע"פ הבלילה את שארית הקליפות המסוכרות
להשקיע מעט לתוך הבלילה.

לאפות בחום 180 דקות כ- 40 דקות











2 תגובות:

  1. מה זה נטורינה ולמה בכלל לא שמן?

    השבמחק
  2. נטורינה -תחליף צמחי לשומן,משן קוקוס, ללא שומן טראנס. אני העדפתי להכין את העוגה הבחושה הזאת עם הקרמת השומן והסוכר, אולי אפשר גם להמיר לשמן ולקבל עוגה טובה, לא ניסיתי.

    השבמחק