יום רביעי, 16 ביוני 2021

חלבית וחגיגית

זה לא באמת שאי אפשר להכין ארוחה חלבית חגיגית ומיוחדת  לכבוד שבת ויו"ט
צריך רק לחשוב על זה וכבר צצים רעיונות




חצילים למשל, חומר גלם מצויין, המון  מתכונים
כשאני ממהרת אני קולה חצילים בשלמותם ומגישה עם טחינה שווה (רק הר ברכה),אני
לא מוסיפה לטחינה כלום מלבד מיץ לימון ומים (מינרלים, תודה ששאלתם)

הפעם ראיתי בבלוג של חן קורן חצי חציל אפוי, עם ערימת ירוקים ושאר מטעמים
מעל, התאים לי, בדיוק התחילה עונת המישמשים הקצרה וגם דובדבנים יש לי במקרר
אז יאללה, הפעם אוכל כלבבי, וכן יודעת שיש לי אופוזיציה לחלק מהרכיבים
לא אכפת לי, גם לי מגיע!

סירות חצילים פורחות

רכיבים

כל סועד מקבל חצי חציל, אז לפי מספר הסועדים וחצילים קטנים

4  חצילים

לסלט:

3 עלי חסה אייסברג
2 משמשים חתוכים לפלחים
חופן גדול דובדבנים
10 גבעולי עירית חתוכים לפיסות באורך 3-4 ס"מ
4 עלי נענע
6 עלי בזיליקום
עלים מ-4 גבעולי פטרוזיליה
חופן שקדים מולבנים
50 גר' פטה מפוררת

אופן ההכנה:

לחצות את החצילים לאורכם, להניח בתבנית ולאפות כ- 20 -25 דקות, עד שהחציל מתרכך
להוציא ולהניח בתבנית.

קוצצים את כל הירוקים
מוסיפים את הפירות והגבינה
לתבל בשמן זית, מיץ לימון מלח ופלפל שחור





ליד הכנתי פיצה בצל מושלמת

אני חושבת שפה סופסוף מצאתי את המתכון המושלם לבצק  פריך ונימוח, אמנם לא בצק שמרים
המוכר לפיצה, אבל בצק שווה שיחד עם הבצלים מעל נותן פתיח נפלא

בצק:

2 כוסות קמח
1/2 כפית מלח
1/2 כף סוכר
170 גר' חמאה
1/2 כוס מים קרים

3-4 בצלים חצויים ופרוסים דק
100 גר' גבינת גרוייר מגוררת
עשבי תיבול קצוצים דק (עירית,טימין,רוזמרין)
50 מ"ל שמנת לבישול
50 גר' חמאה

אופן ההכנה:

מתחילים עם הבצק, שמים בקערת מיקסר את הרכיבים , חוץ מהמים
מעבדים להטמעת החמאה בקמח
בסוף מוסיפים את המים, למרות שיש כבר בצק מגובש
הוא סופח יופי את המים
מרפדים תבנית בגודל 25X30 
ומעבירים לקירור

הרכבה:

מפזרים על הבצק מהגבינה המגוררת





מפזרים עשבי תיבול, משאירים קצת לפיזור על המאפה המוכן.
מניחים את פרוסות הבצל על פני הבצק, הקוים אלכסוניים תוך חפיפה

כך שיראה כמו רעפים




מטפטפים על הבצל מהשמנת
מנקדים בפיסות מהחמאה


מעבירים לאפיה בחום 200 מעלות עד שהבצלים משחימים.



מוציאים ומפזרים עוד קצת מעשבי התיבול

אוכלים חמים, אפשר גם קר .



העיקרית שלי בארוחות מהסוג הזה - דגים


קבב דגים

היה לי קשה להחליט איזה דג לבן לקנות,לכן
הזמנתי אצל הדייג  בורי אחד ומוסר אחד, בערך קילו כל אחד
בסוף , ללא העצמות והעור קיבלתי בערך ק"ג דג נקי,אולי קצת פחות
אגב
אל תזרקו את העצמות הם מצוינים להכנת ציר דגים



יצאו לי בסוף כ- 20 קבבים חמודים.

רכיבים נוספים לקבב

10 עלי נענע
עלי פטרוזיליה מחצי חב'
8 שיני שום
1 בצל סגול
1/3 כוס שמן זית
מלח,פלפל שחור



אופן ההכנה:

קצצתי את הדגים, אולי אפשר לטחון גס זה גם יצא טוב
את כל הירוקים טחנתי במעבד המזון
ערבבתי עם עיסת הדגים, תיבלתי ואפסנתי במקרר ללילה
חשוב לא לדלג על השלב הזה כדי שהדגים יספגו את הטעמים.

בידיים רטובות צרים קבבים ומטגנים בשמן חצי עמוק











הגשת המנה:

 בלווית חצילים קלויים מתובלים בהרבה שום ומלח
ויוגורט מתובל בשום כתוש ושמן זית





מה ליד?

תפו"א אפויים קריספיים שגם נמנעי הפחמימות שלי לא מוותרים עליהם

הרעיון שכל פרוסות תפוחי האדמה יגעו בתחתית התבנית, אין חתיכות בקומה שנייה.
אחרי שקלפתי תפחי אדמה ופרסתי לחצאים או לפרוסות, תלוי בגודל
ערבבתי את התבלינים: 
מלח,
פלפל שחור, 
מעט בזיליקום יבש,
רוזמרין
 ואבקת שום 
ב-1/3 כוס שמן 
את משחת התבלינים הזאת
יצקתי על פרוסות תפו"א, ערבבתי כך שכל תפוחי האדמה כוסו בתיבול
 וכעת להניח  על תבנית חד פעמית משומנת
לסדר את תפוחי האדמה צמוד
להדליק התנור לחום 200 מעלות ולאפות 10 דקות

להוריד החום ל-160 מעלות ולהמשיך לאפות עוד שעה ורבע.


סלט קטן תמיד בא טוב

ולקינוח

עוגת גלידה- גבינה ושוקלד קפואה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה