יום ראשון, 20 ביוני 2021

בחושה משויישת ומהירת הכנה- שוקולד ולוטוס

   מסתבר שאין סוף לשייושים שאפשר להעביר עוגה,

כמובן שהבחושה, הלבנה עם שייוש קקאו/ממרח שוקולד/נוטלה היא היא הקלאסית.

אמא שלי הכינה לנו לשבת בסיר פלא עוגה שכזאת, יפיפיה עם פס כהה באמצע, רכה וטעימה

ולא, אני  לא יכולה לחזור על המתכון, הוא מצליח ככה רק באפיה על הגז בסיר פלא, ולזה צריך

ניסיון שאין לי.. 

אני אופה עוגות בתנור ובכלל מעדיפה עוגות בחושות ללא הפרדת ביצים.

כזאת היא העוגה הזאת שבאמת מרגע התחלת העבודה ועד שהעוגה בתנור חלפו לא יותר מעשר דקות.


רכיבים:

3 ביצים

כוס סוכר 

150 גר' חמאה או נטורינה מומסת

או אפשר לחלופין 3/4 כוס שמן

11/2 גביעי מעדן אלפרו וניל

חצי כוס מים 

כוס וחצי קמח לבן 

1 אבקת אפיה

חצי כוס קקאו איכותי מסונן

1 כוס שוקולד צ'יפס מריר

3-4 כפות ממרח לוטוס


אופן ההכנה:

טורפים היטב את הביצים עם הסוכר

מוסיפים את השמן

מוסיפים לסירוגין את המים ומעדן האלפרו 

עם הקמח והקקאו

מערבבים לבלילה את השוקולד צ'יפס

 מחלקים לשתי תבניות אינגליש קייק

מחממים מעט את ממרח הלוטוס (20 שניות במיקרו)

יוצקים  ממנו על פני הבלילה ומשיישים עם להב סכין


                                                 אופים בחום 170 מעלות כ- 40 דקות



4 תגובות:

  1. לא הבנתי את מה השמן יכול להחליף?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על האיזכור, ברחה לי שורה מהמתכון :150 גר' חמאה או נטורינה מומסת ואת אלה יכול להחליף 3/4 כוס שמן

      מחק
  2. מה יכול להחליף את האלפרו? יכול להיות חלבי

    השבמחק