יום ראשון, 8 בינואר 2023

המירוץ אחרי ה- עוגיה

 

לעוגיות שוקולד צ'יפס יש מלא מתכונים, יש מלא מרקמים- קריספיות, עוגתיות,צ'ואיות.

אני אוהבת אותן פדג'יות ונימוחות, אבל גם צ'ואיות 

פחות אוהבת את העוגתיות.

חיפשתי לי מתכון לעוגיה במרקם צ'ואי שכזה

כמו העוגיות של ארומה.

אז  אחרי שחרשתי את הבלוג שלי ולא מצאתי, התחלתי לבדוק ברשת




מתכון של קרין גורן לעוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות

 נראה לי מספיק מעניין כדי לטרוח אפילו אם הוא מיועד ל- 4 עוגיות

אז הכפלתי  את הכמויות ויצאתי לדרך:

100 גר' חמאה מומסת

1/2 כוס סוכר לבן

1/2 כוס סוכר חום

2 ביצים

2 כוסות קמח

1 כפית אבקת סודה לשתייה

1 כוס שוקולד צ'יפס ועוד אם רוצים להשתמש לקישוט

מתכון נח, לא צריך להפעיל מיקסר, רק מערבבים, מניחים כדורים מהבצק על התבנית ברווחים גדולים

עדי המהממת עזרה לפזר שוקולד צ'יפס ע"פ העוגיות

כמובן לא לפני שהנחתי לה בצד ערימה לנישנושים.



העוגיה מתפשטת מאוד 

ואופים בחום 190 מעלות למשך 15 דקות.

ומה יצא?






אכן העוגיות גדלו מאוד, היו טעימות, מעט מידי שוקולד צ'יפס לטעמי

 והמרקם היה יותר עוגתי ופחות צ'ואי 

אז ממשיכה בניסיונות לעוגייה המושלמת לטעמי.

מכל ניסיון יש איזה לימוד, ברור לי שסוכר חום אחראי למרקם שאני מבקשת להגיע אליו, 

אבקת סודה לשתייה תיתן לי את התפיחה שאני רוצה, 

בניגוד לתפיחה שמתקבלת בשימוש באבקת אפיה שתיתן מרקם עוגתי יותר.

אני צריכה להישאר עם שומן מומס ולא להקרים מכיוון שזו הדרך לקבל מרקם צפוף וצ'ואי יותר.

           בפעם הזאת ניסיתי מתכון קצת אחר (35 עוגיות) , וגם פה אין צורך במיקסר, פשוט מערבבים

מתחילים עם 185 גר' חמאה מומסת, מקררים אותה מעט

 וכשהיא מאבדת את השקיפות וכבר קצת אטומה

אפשר להמשיך

מוסיפים 1 כוס סוכר חום

1/2 כוס סוכר לבן

ובוחשים

מוסיפים כף תמצית וניל  וביצה ועוד חלמון

וכעת החומרים היבשים:

2 כוסות קמח

1/3 כוס קקאו מסונן

1 כף קורנפלור מעט מלח

כפית סודה לשתייה

לבסוף 1/2 1 כוסות שוקולד צ'יפס לבנים

מערבבים לבצק אחיד ומקפיאים ל- 30 דקות

כעת קורצים עיגולים עם כף גלידה  

ואופים בחום 165 מעלות 14 דקות

העוגיות מתפשטות קצת, לא משתטחות לגמרי

המרקם צ'ואי במרכז וקריספי בהיקף



ניסיון נוסף לעוגיות שוקו שוקו והפעם כל כמות הסוכר - סוכר חום בהיר

גם פה אין צורך במיקסר כי אין הקרמה, פשוט מערבבים את הרכיבים:

120 גר' חמאה מומסת

250 גר' סוכר דמררה

2 ביצים

260 גר' קמח

50 גר' קקאו מסונן

1/2 כף סודה לשתיה

75 גר' שוקולד קצוץ

מתקבל בצק נוקשה, מקררים לחצי שעה

קורצים כדורים עם כף גלידה

אופים בחום 180 מעלות למשך 8 דקות

העוגיות לא התפשטו כל כך, נשארו גבוהות למדיי

צ'ואיות במידה, טעימות - על זה אין ויכוח

אבל עדיין לא מה שחיפשתי





מתכון נוסף מצאתי כשחיפשתי "הכי צ'ואי"

הכיל:

1/2 כוס סוכר

3/4 כוס סוכר חום

מעט מלח

115 גר' שמן

1 ביצה

כפית תמצית וניל,

1/4 1 כוסות קמח

1/2 כפית אבקת סודה לשתייה

220 גר' שוקולד צ'יפס

מעבדים בקערה לבצק אחיד, למרבה ההפתעה כדי לקבל בצק לא מתפורר

נאלצתי להוסיף 2-3 כפות מים

 את הבצק הזה השארתי לילה במקרר, למה? כי ראיתי שזה יכול לתרום 

לצ'ואיות וגם לטעמי הקרמל מודגשים.

קורצים כדורים ואופים בחום 180 מעלות 12-15 דקות

ומה יצא?

25 עוגיות גודל כף גלידה קטנה

הן התפשטו ולכן היו פחות עוגתיות, שזה כיף

 צ'ואיות במרכז קריספיות בהיקף, לא רע בכלל,אבל

קשה לי להאמין שאני אצטרך לגדל סבלנות ולחכות יום שלם 

מההחלטה להכין עוגיות ועד לביס המיוחל

בקיצור את המתכון הזה אני אבדוק גם בתנאים  אחרים...






המתכון הבא שניסיתי הוא מתכון ותיק שאני אוהבת 

עוגיות בום טראח

ובו החלפתי את כמויות הסוכר, הגדלתי את כמות הסוכר החום  ל - 3/4 כוס 

ועוד 1/4 כוס סוכר לבן

הבצק שהה במקרר 6 שעות

רכיבים: (עם כף גלידה קטנה קיבלתי 35 עוגיות טעימות)


280 ג' (2 כוסות) קמח לבן
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
3/4 כפית מלח
200 ג' מחמאה רכה
 1 כוס סוכר חום
60 ג' (1/4 כוס) סוכר
1 ביצה גדולה
1 כפית תמצית וניל
30 מ"ל (2 כפות) מים 
200 ג' שוקולד מריר, קצוץ גס

אופן ההכנה:

מערבבים קמח, אבקת סודה לשתייה, מלח וקפה בקערה בינונית. מניחים בצד.
 מניחים חמאה בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים היטב.
 מוסיפים שני סוגי סוכר ומערבבים היטב, 2-3 דקות, עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.
מוסיפים ביצה, וניל ומים. מערבבים על מהירות נמוכה על להתאחדות.
 מוסיפים חומרים יבשים ומערבבים על מהירות נמוכה עד לקבלת בצק אחיד.
מקפלים פנימה שוקולד קצוץ, עד לפיזור אחיד.
 מכדררים לכדור בצק  ומקפיאים למשך רבע שעה.
 בינתיים מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור גדולה בנייר אפיה.

 מניחים  כדורי בצק בתבנית, במרחק גדול זה מזה
 ואופים 14 דקות, העוגיות התקבלו קריספיות למדיי
עם מרכז צ'ואי במקצת






          אני עדיין מנסה, עדיין לא מרוצה מהתוצאה 
ואם להודות על האמת כל המתכונים שראיתי והכנתי בשבועות האחרונים
מכילים פחות או יותר את אותם רכיבים
בריכוזים שונים (הנה המדענית שבי מגיחה)
בקיצור צריך משהו אחר!

מחפשת את הרכיב הנעלם שיעשה לי את ההבדל.

לשמחתי, יש סוף טוב למחקר שלי


יש מתכון אליפות

 שמתחיל כמו כולם, אבל
יש בו עוד רכיב שלא הכרתי עד כה ועליו אני מהמרת :

רכיבים:

355 גר' קמח
כפית אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לשתייה
126 גר' חמאה רכה
3/4 כוס סוכר חום (150 גר')
3/4 כוס סוכר לבן (150 גר')
3/4 כפית מלח
1/3 כוס מייפל/גלוקוזה
1 ביצה+1 חלמון
כפית תמצית וניל
250 גר' שוקולד מריר קצוץ גס (או שוקולד צ'יפס)

אופן ההכנה:

מקרימים את החמאה עם הסוכר הלבן והחום
מערבבים יחד את כל החומרים היבשים
מולסה לא הייתה לי, ומכיוון שאני לא טובה בדחיית סיפוקים
 השתמשתי בתחליף: שתי כפות סוכר חום+2 כפות מייפל+ 2 כפות גלוקוזה.
מוסיפים את תחליף המולסה לקרם החמאה והסוכר
מוסיפים את הביצים ותמצית הווניל 
ולבסוף את החומרים היבשים
וכשמתקבל בצק אחיד נעים לעבודה ולא דביק אפשר להוסיף את השוקולד



אין צורך לקרר את הבצק
בעזרת כף גלידה אפשר להוציא כדורים, לסדר במרחק זה מזה



ולאפות בתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות למשך 10 דקות



כמה עוגיות יצאו ? לא מספיק...(40 עם כף גלידה קטנה)

ותאמינו לי שאלה העוגיות שוקולד צ'יפס אליפות שלי








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה