יום רביעי, 7 בפברואר 2018

ארוחת שבת - תפריט קומפלט


הצטברו לי כמה רעיונות למנות נהדרות שיכולות להשתלב לארוחה חגיגית
תהנו




אצלנו תמיד פותחים עם מיני אוכל קטן



מצויין לפתיחת התאבון

ממשיכים עם מרק שום נפלא

בשביל מרק שום צריך שום והרבה -20 שיניים.
אפשר לטרוח ולקלף 
אפשר כמו שאני עשיתי - קניתי שיניים קלופות
 אחרי שיש שיני שום קלופות זה כבר משחק ילדים:

20 שיניים קצוץ להזהיב בשמן
1 בצל סגול קצוץ
1 תפו"א חתוך לקוביות קטנות
3 כפות קמח מלח פלפל טימין קצת
פטרוזיליה לקישוט
1 ליטר ציר מרק עוף
כף יין לבן

מזהיבים את הבצל והשום על אש קטנה לאט לאט
מוסיפים את הקמח
מטגנים 2-3 דקות
מוסיפים את הנוזלים, תפו"א והתיבול
ומבשלים כ- 20 דקות
טוחנים את המרק
מתקנים תיבול

אפשר להגיש כך:



ואפשר גם כך:



תוספת חביבה למרק -מקלות בצק פילאס מגולגלות 

למנה העיקרית:

עוף במרינדת ברביקיו ביתית

6 כרעיים מחולקים לשוק וירך

מרינדה:

6 שיני שום כתושות
1/2 1 כפות חרדל
3 כפות סוכר חום
3 כפות צ'ילי מתוק
1/2 1 כפות קטשופ
1/2 1 כפות שמן זית
מלח, פלפל



להניח במרינדה את נתחי העוף לכמה שעות לפחות, אני משתדלת להכין יום קודם
במקרה הנ"ל כל המרבה הרי זה משובח

לתפוחי אדמה שנצלים יחד עם העוף יש טעמים מופלאים, 
במקרה שלנו המרינדה ממש פיקנטית
ולכן התבקש לי להוסיף פרוסות תפו"א ןגם בטטה, מעל
מניחים את נתחי העוף ואופים בחום 185 מעלות למשך שעה ורבע



בדר"כ אני נוטה להוסיף עוד סוג בשר
זה כמובן תלוי בכמות הסועדים
אבל למנה הזאת לא צריך להיות רעבים
רק חובבי סטייקים

אני קוראת לה סטייק בקטנה
וכל זאת למה?

אני מזמינה אצל הקצב פרוסות בשר המיועדות לסטייק
מבקשת שיחתוך את הפרוסות בעובי 3 ס"מ, אפשר גם 4
איזה נתח?
סינטה, שייטל ופה היה לי שפיץ שייטל
אחרי טיגון הנתח אני חותכת אותו לפרוסות, כך שמתקבלים סטייקונים קטנים

רכיבים:

4 פרוסות בעובי 3 ס"מ מנתח שפיץ שייטל

מרינדה:
3 כפות רוטב סויה מתקתק
מלח, פלפל שחור
1 כף חומץ בלסמי
1/4 כוס יין אדום מתוק
כף דבש

אופן ההכנה:

מכינים את המרינדה
מניחים את נתחי הבשר במרינדה לכמה שעות 
אני הנחתי במרינדה יום קודם

מוציאים את הבשר מהמקרר די זמן לפני הצליה
עדיף לטגן כשהנתחים בטמפרטורת החדר ולא קרים מידיי







מטגנים 2-3 דקות על מחבת לוהטת מכל צד



יוצקים את הנוזלים והופכים בהם את הסטייקים
עוד 2 דקות
ודי
מוציאים ונותנים לסטייקים לנוח כ- 20 דקות
בינתיים הרוטב מסמיך מעט וגם אותו מסירים מהאש ומניחים בצד



פורסים את הסטייקים 





לפרוסות ולצקת עליהן מהרוטב









תוספת שתמיד הולכת לעיקרית
קדרת ירוקיםl
רכיבי המנה גמישים מה שיש בבית, מה שמתחשק
לרוב:
בצל סגול ואפשר גם רק שום כתוש
פרוסות זוקיני או קישוא שאני מטגנת להזהבה מבעוד מועד
אפונת שלג -תלוי בעונה
אספרגוס
ברוקולי
לעיתים גם כרובית אפילו שהיא לא בצבע
פטריות גם מוסיפות המון




וכמובן בל נזניח את הפחמימה התורנית

והפעם בחרתי באורז השחור



בלי קינוח זה לא נחשב

קראמבל ילך מצויין ומי שחייב אז כדור גלידה ליד.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה