יום ראשון, 17 באפריל 2022

ניוקי כשר לפסח

בדרך כלל אין לי זמן להתקשקש עם בצקים , אבל בפסח עם כל המגבלות והשנה במיוחד, 
להרבה מוצרים
שהייתי רגילה לקנות נוספה אזהרת קטניות
מעצבנים, מה כבר קטניות בבצק מתפו"א?
בקיצור הזדמנות מיוחדת לנסות להכין לבד
עשיתי קצת שיעורי בית, למדתי מה חשוב והרי המתכון שלי:

רכיבים:

6 תפו"א אדומים לא גדולים (0.8-1 ק"ג)
כף מלח גס

2 כפות שמן
1/2 1 כוסות בערך קמח תפוחי אדמה
1 ביצה+חלמון 

אופן ההכנה:

מתחילים בבישול תפוחי האדמה בקליפתם, במים עם מלח, כשהתפודים מתרככים, מסננים היטב
מקררים קצת
קולפים  ומועכים את התפודים, אני השתמשתי במועך רגיל, עבדתי קצת קשה
מי שיש לו מועך יעודי, אני מניחה שיגיע לפירה החלק מהר יותר
כעת מניחים להתקרר, מוסיפים את השמן, הביצים ולאט לאט את הקמח, מעבדים
עד לקבלת בצק גמיש ולא דביק.

לוקחים כל פעם כמות קטנה מהבצק ומגלגלים לגלילה ארוכה בקוטר  כ- 2 ס"מ, חותכים לפיסות




מבשלים במי מלח רותחים, הפיסות צפות, אני בישלתי עוד 3-4 דקות היות והחתיכות שלי היו יחסית גדולות.

כשהניוקי מוכנים מסננים אותם לתבנית עם מעט שמן

הרוטב לניוקי צריך להיות מוכן כבר בשלב זה

רוטב שמנת ופטריות:

3-4 שיני שום קצוצות להזהיב בשמן
להוסיף 5-7 פטריות חתוכות קטן
לאדות 2 דקות, להוסיף מיכל שמנת לבישול ועוד 1/2 כוס מים
לתבל במלח, פלפל שחור
ולהביא לרתיחה
לבשל כ- 5 דקות, להוסיף 6 עלי בזיליקום חתוכים לרצועות, לערבב ולצקת על הניוקי המוכנים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה