יום ראשון, 6 בדצמבר 2020

טארט פטרוזיליה

תודו שעל כזה טארט לא שמעתם.. המתכון נולד מצורך, הקניין שלי קונה
שיהיה וכשמוכרים לו שניים במחיר אחד הוא בטח יקנה , כי אולי יזדקקו
שם במטבח לירוקים והרבה וכך אני מוצאת את עצמי בשישי בבוקר
עם ערימת שקיות
וכבר כמה טאבולה אפשר להכין? וקציצות ירק לטגן?
אני לא מעירה מכיוון שאני אוהבת פטרוזיליה, במטבח ההונגרי הנהדר של אמא שלי
היה לפטרוזיליה בעיקר ולשאר הירוקים גם, מקום של כבוד
אבל 2 חבילות סגורות ביום שישי? נו טוב
טארט, הוספתי כמה עלי בזיליקום, שיהיה.

הנה המתכון הנהדר.
מתאים יופי לימים הללו למי שנמנע מאכילת בשר
+סלט קטן ליד ואתם מסודרים.

אני מניחה שאפשר להשתמש בבצק עלים/פילאס
אבל אני הכנתי בצק דקיק עם ממש מעט שמרים, שקל לעבוד איתו והוא לא כל כך שמן


רכיבים : 

לבצק: 
1 ו-2/3 כוסות קמח 
1/2 כוס מים 
1/4 כוס שמן  
1/2 כפית מלח 

1/4 כפית שמרים יבשים 

מילוי:

3 בצלים קצוצים
2 חב' פטרוזיליה
8 עלי בזיליקום
2 ביצים
1/2 חב' שמנת לבישול
מלח,פלפל

לציפוי:

1 חלמון
שומשום


אופן הכנה: 

מערבלים את כל חומרי הבצק לבצק רך כ- 5-8 דקות במיקסר



. מניחים בקערה, מכסים במגבת ומשאירים לתפוח כשעה עד שעה וחצי. 

בינתיים מכינים את המילוי:

מזהיבים את הבצל ב-2 כפות שמן
מפרידים את העלים מגבעולי הפטרוזיליה וקוצצים
כשהבצלים זהובים מוסיפים למחבת מחצית מכמות הירק הקצוץ
מערבבים קלות ומסירים מהאש
מתבלים
מוסיפים את שאר הירק הקצוץ
מקררים

מחלקים את הבצק ל- 2
מחצית מרדדים ומרפדים תבנית מלבנית
כולל דפנות
מעבירים את הירקות לקלתית
טורפים את הביצים עם השמנת, מלח ופלפל
יוצקים בזהירות על הירקות
מרדדים את החלק השני וחותכים לרצועות
מסדרים ע"פ המילוי שתי וערב
מברישים בחלמון, מפזרים שומשום 
אופים בחום 180 מעלות עד שמזהיב יפה, כ- 35 דקות





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה