יום רביעי, 25 באוגוסט 2021

ראש השנה כבר אוטוטו מגיע, הנה מה שבתוכניות שלי

 בני הבית כבר צוחקים על אוסף הרימונים שיש לי

הפעם החלטתי אני רוצה בלבן, מתאים לי שהשנה ישלוט הצבע הלבן על כל המשתמע מכך

אז מפה לבנה, אביזרים בלבן וכן גם זהב נכנס פה לתמונה

חייב, כי זה צבע מערכת הכלים שלי ,סט כלים ענק, לבן עם פס זהב

מתוצרת רוזנטל,  זו שדודתי עליה השלום רוז'יקה השכילה לתת לי 

כשכבר הפסיקה לארח, ארון שלם בניתי לכבודו, מה אין בו,

לכבוד החג אני מאווררת לא מעט מחלקיו השונים.


פרחים אני מאוד אוהבת, וכשעורכת שולחן מקפידה לסדר אותם באגרטלים קטנים, כך שיקשטו לי 

את השולחן לאורכו ובה בעת לא יפריעו לאורחים משני צידי השולחן לראות זה את זה ולפטפט .

נאמנה לחוקי הצבע הפעם נבחרו פרחים לבנים - ליזיאנטוס , ורדים קטנים ונץ החלב




על המפה הלבנה נמתח ראנר זהוב

מצדדיו פיזרתי רימונים בזהב ולבן

לכל סועד צלוחית זכוכית בצורת תפוח עם מיכל דבש אישי, בדיוק למנוע את טיפטופי הדבש 

כאשר מחלקים לסועדים את החלה והתפוח הטבולים בדבש 

סכו"ם מוזהב בצידי הצלחות כוסות למים וליין

 והשנה אף חידשתי את נוסח הברכות שישתלב לי בעיצוב השולחן.


התפריט לסעודת החג 

כלל קודם כל את סימני החג, פה אני די נצמדת למתכונים שכולם אוהבים ומכירים

היו לנו תמרים, תפוח בדבש,לביבות כרישה,לביבות מנגולד,ראש של דג, 

סלט לוביא,

את השומשום הפעם הצמדתי 

לקוביות הסלמון של המנה הראשונה 



מרק דלעת מוגש תמיד בכוס קטנה לטעימה  בלבד






העיקרית החגיגית שלי 

עופיונים במילוי בורגול

מחשבים חצי עופיון לסועד

את העופיונים מפשירים, שוטפים היטב מבפנים ומבחוץ ומניחים בתוך משרה שמורכב 

סיידר תפוחים מרוכז ויין אדום חצי יבש, מעט טימין  2 כפות סויה

לפחות לכמה שעות.

מכינים את המילוי:

1 כוס בורגול שטוף מושרה במים רותחים לשעה.

2 בצלים גדולים קצוצים מטוגנים

1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה

2 כפות צנוברים מטוגנים קלות להשחמה

מלח, פלפל שחור,1/2 כפית בהרט

מערבבים וממלאים את העופיונים. שומרים את שארית הבורגול להמשך.

בתבנית האפיה מניחים

בצלצלי שאלוט 3-4 שיני שום חצויות ונוזל המשרה



                     אופים בחום 190 מעלות למשל כשעה עד שהעופיונים מקבלים צבע זהוב שחום

מידי פעם מרטיבים את העופות במשרה שבתבנית

לאחר שעה אפיה העופיונים משחימים יפה, זה הזמן לכסות אותם

מוסיפים את הבורגול שנותר בין העופיונים

 וממשיכים לאפות עוד כחצי שעה.





הגשתי את העופות עם ביסוני תפו"א אנה אישיים

פורסים תפו"א בעזרת מנדולינה לפרוסות דקיקות

מתבלים במלח, אבקת שום ושמן

מסדרים מגדלים בקוקוטים, מניחים גבעול קטן של טימין



ואופים בחום 200 מעלות כ- 30 דקות



הפינה הירוקה הפעם הייתה חצאי כרוב ניצנים צרובים 

הפשרתי את הכרובים בבישול במים מומלחים קלות

סיננתי, חציתי , תיבלתי במלח ואבקת שום ולמחבת לצלייה קלה




לקינוח 

מאפינס דבש עם קרמו שוקולד דבש בלווית תאנים צרובות וכדור גלידה 


למאפינס:(הכנתי בקוקוטים קטנים)

1/2 כוס תה חזק (כדי לא לחכות הרבה זמן עד שהתקרר אפשר להכין
תמצית חזקה עם רבע כוס מים רותחים והשאר מים קרים מהמקרר
כבר שנים שאנחנו לא שותים תה רגיל, אלא תה צמחים ולכן אני מכינה את העוגה עם קפה.
75 מ"ל  שמן
75 גר'  סוכר
1/2 כפית תמצית וניל
1/2 כוס דבש
2 ביצים

לערבב היטב בקערה, ולהוסיף

160 גר' קמח
3/4 כפית אבקת אפיה
3/4 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית קינמון
1/4 כפית ציפורן

אופן ההכנה

מערבבים היטב ויוצקים לשתי תבניות אינגליש קייק
או לתבנית שקעים -אם רוצים להכין מאפינס
אופים כ-25 דקות בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות. עד שקיסם יוצא יבש.

מכינים את הקרמו דבש קפה שוקולד

120 גר' קרם קוקוס
60 גר' שמנת צמחית מהולה במעט מים (50 גר' שמנת + 10 גר' מים)
45 גר' קפה חזק (אני הכנתי אספרסו מקפסולה)
2 חלמונים
30 גר' דבש
135 גר' שוקולד מריר 60%

מחממים את הקרם קוקוס, שמנת צמחית והקפה לסף רתיחה
בקערה נפרדת טורפים את החלמונים עם הדבש
יוצקים מעט מהנוזל החם לקערה עם החלמונים תוך טריפה
ממשיכים להעביר את הנוזל החם לחלמונים וכשהכל מעורבב
מחזירים לסיר ומביאים לרתיחה עד שמסמיך מעט אבל לא רותח
יוצקים את הקרם החם על השוקולד ומחכים 1-2 דקות שהשוקולד יתרכך
מערבבים למסה אחידה.
מקררים כמה שעות , מעבירים לשקית זילוף עם צנטר כוכב גדול

הכנת התאנים:

חורצים את התאנים
מפזרים מעט אבקת סוכר
אופים 5 דקות בחום 180 מעלות
מקררים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה