יום רביעי, 2 בפברואר 2022

בריסקט לארוחת שבת

 





העיקרית לשבת, כשאני ממהרת שיטת ה -"שגר ושכח" משמשת אותי ממש טוב

אבל

חמישי לחוץ וחסר לי זמן בקיצור הבריסקט נדחה לשישי

ולא סתם, אלא שבעצת הג'וניורית שלי הכנסתי אותו לתנור 4 שעות לפני הדלקת נרות

שיהיה חם... ולא נצטרך לחמם מחדש

נתח של קילו וחצי חזה בקר מרחתי יפה בשמן, מלח ופלפל שחור גרוס

את הנתח הכנסתי קודם  לצריבה יפה בחום 240 מעלות למשך 15 דקות

הנתח ישב על רשת כדי שלא יתבשל בנוזלים המופרשים.

בהמשך

בתבנית הרוסטר 3 בצלים חתוכים לקוביות

2 גזרים פרוסים 10 שיני שום חתוכים

1/3 כוס סוכר חום

1/4 כוס סויה

כף חומץ בלסמי

1/3 כוס שמן

1/2 כפית מלח, כמה גבעולי טימין טריים

ובקבוק תירוש ענבים

הנחתי את נתח הבשר בתבנית,

 כיסיתי היטב ולתנור בחום 160 מעלות למשך 1/2 3 שעות



                    הגשתי את פרוסות הבשר עם ירוקים מוקפצים

1 שקית אפונת שלג

1/2 שקית ברוקומיני

1/2 שקית מיני כרובית

את הכרובית והברוקומיני בישלתי בישול מוקדם

ניקיתי את אפונת השלג

את הכל הקפצתי עם שמן 3-4 שיני שום כתושים

מעט דבש, מלח וטימין


                                                    וכמובן גם תפוחי אדמה אפויים

חתוכים תפו"א קלופים לרבעים, מבשלים במים מומלחים קלות 10 דקות

מרגע הרתיחה ומסננים

מכינים בקערית תערובת תיבול שמכילה שמן, מלח, פפריקה, אבקת שום

אפשר גם רוזמרין יבש ופפריקה מעושנת

אני לא מציינת כמויות כי זה תלוי בכמות תפוחי האדמה שבחרתם להכין.

יוצקים על תפוחי האדמה משקשקים היטב שכולם יצופו



מעבירים לתבנית חסינת אש ואופים בחום 200 מעלות כ- 40 דקות

הם מתרככים מבפנים, מבחוץ קריספיים

ככה הם הכי טעימים לי.



סלטים תמיד מצטרפים לארוחה שלי בפתיח




                                                   ועוד משו חם בקטנה לפתיח

נתחי אמנון אפוי בירקות

אמנם לפי המתכון המקורי הדג הזה מבושל בסיר

אבל כשיש לי כמות גדולה של דגים או כשאין מקום לי על הכיריים

זה יוצא יופי גם כשיוצקים את הרוטב המבושל על נתחי הדג ואופים כ- 20 דקות



ולקינוח כהרגלנו עוגת תפוחים






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה