יום רביעי, 30 בנובמבר 2022

מי שטורח בערב שבת

 


   לארוחות שבת  אני מתחילה להתארגן, לפחות במחשבה, כבר מאמצע השבוע

    ברור שלקראת סוף השבוע יהיו כיוונים אחרונים בתפריט לפי  האורחים, אבל כדי להנפיק

לקניין רשימת קניות ליום רביעי, אני צריכה לודא שהמזווה שלי מצוייד היטב.





השבת נפתח במרק עוף ארומטי וטעים

חשוב להשקיע ברכיבי המרק, ירקות ובשרים ומים ביחס הגיוני

כדי לקבל מרק מרוכז בטעמו ובעל צבע זהוב עמוק

מה עוד? לבשל כמה שעות


פטור בלא כלום הרי אי אפשר, בכל זאת יש חלה טעימה

וכיף לטבול אותה במטבלים השונים



כשאני מחפשת עיקרית מהירת הכנה הרבה פעמים אבחר ברוסטביף

אני קונה נתח סינטה 1/2 1 -2 ק"ג 

חשוב להוציא מהמקרר כמה שעות לפני הצליה, אני אוהבת למרוח את הנתח בתערובת של 

מלח ופלפל שחור גרוס ובחלק העליון למרוח תערובת של חרדל, חרדל גרגרים וסוכר חום

כך מתקבלת שכבה קראנצ'ית טעימה לנתח.

הצליה לרוב סמוך לשבת, כדי לקבל מידת עשיה רצויה שווה להתאמץ ולרכוש מד חום לבשר

לדרגת מדיום חום פנימי עד 62 מעלות




הפעם גם בחרתי לצקת את הרוטב ע"פ הפרוסות - 

החלטה שהתבררה כמוצלחת מאוד.

רוטב להגשת רוסטביף:

4 כפות סילאן
4 כפות רוטב סויה 
1 שן שום מגורדת דק
2 כפות שמן 

אופן הכנת הרוטב:
לערבב את כל המרכיבים לטעום ולשפר תיבול,







                                                                      מה ליד?

ירוקים מוקפצים 

ריזוטו זו תוספת שאני מאוד אוהבת, אבל צריך סבלנות וזמן להכין אותה.

את מנת  האורז הזאת מכינים בצ'יק ואם משתמשים באורז עגול 

זה אפילו טעים יותר מאורז אחד אחד ודי מזכיר

את המקור.

לכוס וחצי אורז משתמשים בשקית פטריות שמפיניון מיובשות

שאליה מוסיפים מים רותחים ומניחים לשעה בצד, בהמשך

מסננים מהנוזלים, ושומרים אותם.  קוצצים את הפטריות.

מטגנים את האורז בשמן, אפשר להתחיל עם בצל קצוץ ולא חובה.

מוסיפים את הפטריות, את נוזלי השריה של הפטריות ועוד נוזלים אם חסר

לסה"כ 1/2 2 כוסות נוזלים +1/2 כוס יין לבן חצי יבש

מתבלים בכפית וחצי מלח ומעט פלפל שחור.

מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה מכסים את הסיר ומבשלים 20 דקות

מכבים את האש ומניחים לאורז למשך כ- 10 דקות.

ואז אפשר להעביר לתבנית הגשה.


לקינוח בחרתי להכין תבנית קראמבל עם תפוחים ואוכמניות, אלה שלא אוהבים

שמחו לקבל ג'לי פטל שהכנתי על מיץ אננס עם חתיכות אננס






                                                       ש  ב  ת    ש  ל  ו  ם





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה