יום רביעי, 7 בפברואר 2024

עוף, פיטריות,פסטה והכל בתבנית אחת

   

            ארוחה בתבנית, כל כך הרבה כבר כתבתי על היתרונות שאני רואה במנה שכזאת

מהטעמים המופלאים שמשתלבים מכל הרכיבים שבתבנית ועד להתיעלות בשגרת הבישול ניקיון מינימלי

לנוחות ולפשטות שיש בהגשת תבנית אחת,

שכוללת הכל, לידה אני מכינה כמה סלטים והעיקרית שלי מושלמת.

מגיע הסופ"ש ומתחילה להריץ בראש רעיונות לעיקרית, 

עוף בתנור לסעודת  שישי בערב זו די ברירת המחדל שלי

מכיוון שבאמת באמת אין מנה טובה יותר מעוף טרי שנאפה ממש עכשיו.

ומכיוון שקשה לי לא לנסות טעמים חדשים, אז שמחתי שהסיניורית שלי 

שאכלה והתלהבה  המליצה לי על המתכון הזה.

מקורו מקרין גדעון, אני קצת שיניתי לטעמי הבית אבל ממש בקטנה.




אז מה צריך:

2-4 כרעי עוף מחולקים

קמח עם מעט פלפל שחור


3-4 בצלים פרוסים

סלסלת פטריות חתוכות

1 חב' ערמונים (אופציונאלי, אני ויתרתי הפעם)

3 כוסות צורות קטנות של פסטה או 1/2 1 כוסות אורז

נוזל לתיבול:

1/2 כוס סוכר דמררה

1/2 כוס סויה

מיץ משני לימונים


אופן ההכנה:

מקמחים את נתחי העוף, מניחים בתבנית חסינת אש ואופים בחום 200 מעלות למשך 30 דקות.




במקביל מטגנים להשחמה את הבצלים הפרוסים ב- 3-4 כפות שמן.




מפזרים על העוף פסטה, בצלים מקורמלים, פטריות ואם רוצים גם ערמונים

יוצקים מסביב את נוזל התיבול



יוצקים עוד 2 כוסות מים, מכסים ואופים שעה בחום 200 מעלות.


ואחרי שעה ככה זה נראה





צירפתי לחגיגה פרחי כרובית



לאחר בישול מוקדם ואפיה בתערובת תיבול שהכילה:

מעט שמן, סויה, צ'ילי מתוק אבקת שום וטיפה מלח



ושתהיה שבת נהדרת 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה