יום ראשון, 21 ביולי 2024

דובדבנים* רבותי, את מה שלא אוכלים - אופים

 

אוכל לא זורקים, זה ברור!

 ומה לעשות שהקניין אוהב שפע  וקונה מכל טוב מבלי לחשוב 

כמה באמת אוכלים? 

הוא קונה שיהיה והאמת שזה נחמד לפתוח את המקרר 

ולא לראות מדפים ריקים, אלא מה, בסוף השבוע כשיש לי תפריט מדוקדק

למנות שאני מכינה לסעודות השבת, מתחילים הבלתי מתוכננים,  

למנות שצריך להכין כי אחרת נזרוק את כל מה שלא נאכל.

מרילין חברתי פירסמה מתכון לקובלר ששבה את עיניי, קודם כל תצלום מהמם 

ואחרי שאכלתי אני יכולה לומר שקינוח מיוחד

 בטעמו וגם האיש שלא מחבב קראמבל נהנה מאוד ממנו, כי בעצם קובלר 

הוא לא בעמת עוגה- אין בצק לבסיס

אבל גם אין פירורים מעל , אלא בצק. 

כשמכינים בתבנית אישית לא באמת רואים מה זה קובלר

אך כשמכינים בתבנית גדולה מקפידים לסדר את הבצק במנות קטנות 

כך שמתקבל מראה של מרצפות משתלבות.

* להעמיד דברים על דיוקם, אמנם כולם קוראים להם דובדבנים ולא באמת מבדילים בין

הפירות השונים, אלה המתוקים הם בעצם גודגדנים ויש מהם צהבהבים או בצבע בורדו עמוק

החמוצים שתמיד יהיו בצבע בורדו נקראים דובדבנים ומשמשים אותי בעיקר לליקר




רכיבים - ל-4 תבניות בקוטר 10 ס"מ

300 גר' דובדבנים מתוקים מגולענים
1 כוס מיץ תפוזים
2 כפות סוכר חום
1/2 כף תמצית וניל
כף קורנפלור בלולה בשתי כפות מיץ

בלילה:

3/4 כוס קמח
כפית אבקת אפיה
1/2 כפית קינמון
1/8 כפית ציפורן
2 כפות סוכר חום
כפית תמצית וניל
6 כפות שמן (30 מ"ל)
80 מ"ל מיץ תפוזים

2 כפות סוכר חום לבזיקה ע"פ המאפה

אופן ההכנה:

מחלקים את הדובדבנים בין התבניות



מערבבים את שאר הרכיבים ומחלקים גם אותם בין התבניות




מכינים את הבלילה
בעזרת כף מחלקים בין התבניות כך שתכסה
את הדובדבנים



מפזרים מעל סוכר חום




ומכניסים לתנור שחומם ל- 170 מעלות למשך 30 דקות


אני הגשתי בטמפרטורת החדר לצד כדור גלידה וניל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה