יום רביעי, 19 באוגוסט 2020

מבשלים לשבת, בנוהל

שוב שבת בפתח ואני מחפשת מה טעים להכין
כל אחד אוהב  משהו אחר, או יותר נכון לכל אחד יש את מה שלא אוהב  
אז לפעמים צריך לזפזפ בין ההעדפות של כל בני המשפחה 
ולמצוא את המכנה המשותף הנמוך ביותר
ולעיתים אפשר גם להשתגע ולהכין לכל אחד את מה שהוא אוהב, 
במיוחד כשזה ממש לא טרחה רבה
ומגוון טעמים ומנות תמיד אהוב עלי




הפשרתי  בשר טחון... חשבתי על מנסף (שזה תבשיל מהמטבח הערבי בשר כבש טחון, 
היה לי בקר טחון
עם אורז או בורגול, טחינה ליד, משהו משובח)
לא בישלתי יחד ויסלחו לי כל המדייקים במתכונים
לי זה טעים ככה.

רכיבים:

2 בצלים קצוצים
1 ק"ג בשר טחון (שילוב של צלעות ואנטרקוט)
מלח, פלפל שחור, בהרט
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
2 כפות שקדים
1 כף צנוברים

1 כוס אורז שטוף

אופן ההכנה:

מתחילים להזהיב את הבצלים ב-3 כפות שמן במחבת רחבה.
כשהבצלים זהובים מוסיפים את הבשר הטחון ומטגנים תוך הפרדה לגושים
ממש עומדים ליד המחבת , מערבבים ומפוררים, אני משתמשת בשתי כפות עץ למשימה הזאת.
כשכל הבשר שינה את צבעו, מתבלים היטב.
כעת מוסיפים את האורז, מים מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים עד שהמים נספגים באורז והאורז מתרכך.
אממה
אני עצרתי פה
את האורז בישלתי בנפרד
על פירורי הבשר בזקתי את הפטרוזיליה , השקדים והצנוברים
והגשתי בנפרד, כבקשתך.


אנחנו משפחה שאוהבת בשר ולכן גם בקטנה אני לא חוששת שלא יהיה מי שיאכל עוד מנה בשרית
 גלילות חזה עוף מנה קטנה וחיננית, אפשר לפרוס למנת טעימה או להגיש גלילה לסועד
הגלילות
קלות להכנה וממש טעימות, רק לא  לאפות יותר מידיי



את הירקות לפתיח של הארוחה


ארזתי בדפי אורז - ספרינג רול והגשתי בלווית רוטב סאטה מהיר הכנה


תודו ארוחת קיבוץ גלויות אמיתית.


כדי  שהג'וניורית תהיה מרוצה הוספתי תבנית ירקות
כל ירק בישלתי בנפרד במי מלח והעברתי לתבנית
לבסוף
טיגנתי 3-4 שיני שום כתושים במעט שמן, הוספתי שקדים פרוסים ופיזרתי על הירקות



ולקינוח




ש ב ת   ש ל ו ם


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה