יום רביעי, 10 באפריל 2024

ליל הסדר - מתחילה לתכנן



אמנם מתחילה את התיכנונים לליל הסדר עם עיצוב השולחן
אך בעצם זה הדבר האחרון שאני עושה בערב החג
רגע לפני שכולם פורשים לנוח לפני הערב הארוך.






 הקערה ורכיביה מוכנים גם הם


את הכנת המרור אני מעבירה לחזק שבמשפחה - גירור סיזיפי של שורש החזרת הקשה 
על מגררת דקה,
שמשום מה במעבד מזון זה לא יוצא כמו שצריך.
וגם הריח החריף העולה מהקערה - קיצוץ בצל זה משחק ילדים לעומת החזרת החריפה.

את החרוסת אני מכינה  ותמיד אכין הרבה כי זה הכי טעים לנשנש בהמשך החג.

3-4 תפוחים מתוקים קלופים ומגוררים דק
חופן יפה של אגוזים שלמים שאני שוברת בעזרת פטיש שניצלים
כוס אגוזים טחונים
קינמון, זנגוויל - לפי הטעם
ויין אדום מתוק להרטיב את הכל


      קדש

ורחץ

כרפס

יחץ

מגיד

רחצה

מרור כורך

וסופסוף מגיעים לשולחן עורך

ניסיון העבר והיכרותי עם המשתתפים הביא אותי להסתפק בפתיח אחד

מרק עוף עם ירקות וקניידלך שכולם (כמעט) מעדיפים.

את הקניידלך אני מבשלת בנפרד בסיר עם מים מתובלים במלח ואבקת מרק

כדי לא "ללכלך" את המרק הצח


                                            את המרק אני מגישה עם הירקות והקניידלך




את העיקרית מגישה בלווית סלטי ירקות חיים 

סלט מלפפונים

סלט כרוב

סלט סלק 



העיקרית-  נתח סינטה שאפיתי ביין סגנון רוסטביף

גם פה מוגבלת עם התיבול ולכן מרחתי את הנתח בשמן, מלח, פלפל שחור

מעט רוזמרין


                               עיקרית נוספת -נתחי עוף בקרמל תפוזים



תפו"א מעוכים

מכינים מתפו"א קטנטנים שטופים ומוכנים לאפיה

מתחילים בבישול , עד שדי רך, מסננים

מעבירים לתבנית חסינת אש, מועכים בעזרת ממחה של תפו"א

מפזרים שמן, מלח גס, עשבי תיבול , שום כתוש

ומעבירים לאפיה של כ- 40 דקות בחום 200 מעלות.



וירקות מזוגגים

חותכים את הגזרים לאורכם

צורבים במחבת עם מעט שמן

מתבלים במלח, מעט סילאן 


                                               לקינוח - עוגת שוקולד שנולדה ללא גלוטן

עוגת נמסיס

חלומית ומיוחדת, אפשר להגיש ישר מהמקרר 

או לזכור להוציא אותה כשעה לפני ואז המרקם יהיה הרבה יותר מוסי



צפון

ומסיימים כמובן אחרי מו"מ מתיש עם האפיקומן


ברך

הלל 

נרצה

לשנה הבאה בירושלים הבנויה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה