יום רביעי, 17 באפריל 2024

עוגות לפסח

 

פסח הוא חג מורכב, איסורים ומנהגים לרוב, מלבד הברור מאליו - קמח חיטה, אני לא משתמשת בקטניות

ולכן גם כל הקמחים המיועדים לנמנעים מגלוטן לא מתאימים לי. 

לפעמים אני משיגה קמח טפיוקה 

שמשלבת בשאר הקמחים המותרים - קמח תפו"א וקמח מצה דק , השילוב חיב להיות

ביחס נכון אחרת העוגה תצא מתפוררת ויבשושית,

 יש מוצר נפלא של אוסם - קמח אוסם כשל"פ שכבר

מכיל את הקמחים הללו ביחסים המתאימים , משתדלת לעשות שימוש בקמח שקדים והעיקר

להמנע  מעוגות  יבשות ומתפוררות  כי זו הבעיה של עוגות פסח - הפירורים, 

כאילו לא די בפירורי המצה.




ערב פסח , אחרי ששרפנו כבר את החמץ, זמן ביניים כזה 

שהרעב הוא עצום ולא משנה שיהיה אוכל הצורך במשהו מתוק לא מפסיק לשגע את 

בני הבית שמסתובבים לי במטבח ופותחים סוגרים את דלת התנור,

אז העוגה שפותחת את אירועי הפסח, זו שכשל"פית אבל לא מכילה קמח מצה

היא עוגת השייש, שאין עליה



עוגת שוקולד היא אחת המבוקשות, מהעוגות שכיף לנשנש ליד הקפה 

אפשר להוסיף קרם שוקולד, סוכריות צבעוניות 



עוד עוגה שהצטרפה למאגר העוגות המופלאות לפסח 

בחושה, עסיסית וטעימה

עוגת מיץ עם שוקולד מגורר



מייפל, לפעמים יש ולפעמים לא, אז אם מצאתם מייפל כשל"פ 

נסו את הורסיה הכשלפי"ת של עוגת המייפל 






ביומיום יש לי תמיד עוגיות בצנצנת העוגיות, גם בפסח אני משתדלת

למלא קופסא בעוגיות, זה יופי לקחת לטיולים

ומצוין להשקטת הרעבון התמידי שמתעורר בימי הפסח.

עוגיות שוקולד מוצלחות גם לימות השנה - ללא גלוטן



אני לא יכולה לעשות פוסט של מתוקים לפסח מבלי להכליל את העוגיות

הכלום עבודה האלה 

עוגיות שקדים ושוקולד צ'יפס




ככלל משתדלת להקל על עצמי ובוחרת בגלידה לקינוח בארוחות החג

אבל יש יוצאים מהכלל, כמו עוגה תפוחים בחושה ועסיסית

 לפסח



                                                                      ונמסיס 

שאני מכינה גם בימות השנה עוגה שוקולד חלום

שנולדה כשרה לפסח






תגובה 1: