יום רביעי, 7 באוגוסט 2024

אז מה אוכלים בתשעת הימים?

 

קיץ 2023 אמא היקרה שלי נחלשת, לא ברור לי 

אם זה החום הכבד או הגיל, אני מנסה לפנק אותה במאכלים שהיא אוהבת

אולי תאכל ותתחזק.

האמת שלא בעיה למצוא מה לאכול צמחוני, אבל אם אני רוצה ארוחה כמו של פעם, כמו שאמא שלי ז"ל

נהגה להכין זה כבר סיפור אחר. 




אחד המאכלים הקבועים של אמא היה מרק לבן עם תפוחי אדמה או שעועית צהובה

זה מרק חלבי שמוגש קר

Tejfolos habart krumpli leves

משום מה את המרק הזה לא הצלחנו לחבב בלשון המעטה ואפילו המצאנו לו שם לא מחמיא 

Tejfolos habart kaka leves וכך רק הוריי נהנו ממנו.

מתכון מדויק לא הצלחתי לקבל מאמא, אז פניתי לטובה ,בת דודתי , 

בצד הזה של המשפחה התענגו על המרק הקריר

הזה שבא להם טוב בקיץ החם 

וכך הכנתי:

רכיבים:

3 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות

4-5 ענפי פטרוזיליה

1/2 פלפל, 1/2 עגבניה - אופציונאלי

1 בצל קטן

1 שמנת

1 לבן

1-2 כפיות קמח

אבקת מרק בטעם עוף

מלח, פלפל שחור

כמה טיפות לימון או חומץ

אופן ההכנה:

בסיר מבשלים את תפוחי האדמה במים (לפי כמות המרק שאנחנו רוצים להכין)

 עם מעט מלח בצל ופטרוזיליה


עד שתפוחי האדמה מתרככים.

בקערה נפרדת מערבבים את השמנת , לבן עם קמח ותבלינים.


כשתפוחי האדמה התרככו, מוציאים את הבצל והפטרוזיליה, יוצקים לסיר את השמנת והלבן ומערבבים




מתבלים כמה טיפות מיץ לימון או חומץ ומעבירים לקירור.

ומה בכל זאת אוכלים?

בדר"כ הדגים החליפו את הבשר, אמא נהגה להכין שניצל דג פילה

אני קצת שיניתי הפעם ובחרתי לטגן את הדג בבלילה טעימה

בחרתי בפילה בקלה

חתכתי למנות, קצת מלח ומיץ  לימון לשעה - להוצאת הניחוח הדג האופיני

הכנת הבלילה:

2 ביצים

1 כף שמן

1/4 כוס מים

2 כפות גדושות קמח

2 כפות פטרוזיליה ובצל ירוק קצוצים

טובלים את נתחי הדג בבלילה ומטגנים 



                        אמא תמיד ליוותה את טיגון הדגים בטיגון פרוסות חציל - 

                                                       שניצל חצילים

מעדן שאין כמותו, אחי, שיכול היה להתעלף מריח הדגים, זכה

בצלחת פרוסות החציל המטוגנות




מה ליד? סלט ירקות זה הכי מרענן, ולעיתים גם לצ'ו הונגרי, בתוספת מעט אורז.




מה שעוד אפיין את תשעת הימים במטבח של אמא
היה צלחת בלינצ'סים
בלינצ'סים במילוי אגוזים- זה כבר למתקדמים מביני עניין.


אחת הסיבות שאני אוהבת שיש לי במזווה ריבת מישמשים תוצרת בית
היא הבלינצ'ס האלה. הריבה הביתית, המעט חמצמצה
משתלבת באופן מושלם עם המילוי המתוק 
שמכיל סוכר, אגוזים טחונים, אבל לא לאבקה, שירגישו גושי אגוזים
וקליפת לימון מגוררת.

ושיהיה הפוסט הזה של מאכלים מבית אמא לעילוי נשמתה. 
אמא היקרה שבימים הקרובים נעלה לקברה במלאת שנה לפטירתה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה