יום ראשון, 29 בספטמבר 2024

צלי כתף אבל פרוס

 

אני רואה חשיבות  לקיצור זמני בישול והתעסקות עם האוכל שאני מכינה.ולכן כשיוצא לי להכין

צלי פרוסות כתף ולא להתחיל את הבישול בגוש שצריך לקרר לפרוס ולבשל עוד קצת ברוטב

אני שומרת לי את המתכון, אז באמת המתכון מתחיל ברשימת הקניות עם קילו וחצי פרוסות נתח מס' 5 

הוא הכתף.נתח קלאסי לצלי, מוכר ואהוב, פרוסות בשר עסיסיות

למרות שנחשב נתח לא שמן.מתבשל עם או בלי ירקות, בתוך נוזלים - מים או יין לדרגת נימוחות.



רכיבים:

1.5 ק"ג פרוסות כתף

מלח, פלפל 

3 בצלים פרוסים

6-8 שיני שום כתושים

כף פפריקה מתוקה

1/2 כף כורכום

1 רסק עגבניות קטן

5 כפות סילאן


אופן ההכנה:

ממליחים ומפלפלים את פרוסות הבשר 



                                                            מטגנים ומניחים בצד


באותה מחבת מטגנים את הבצלים  לצבע זהוב עמוק

ומוסיפים את התיבול




מערבבים ומסדרים מעל את פרוסות הבשר 


מכסים במים , סוגרים את הסיר ומבשלים כ- 3 שעות


בשעה האחרונה בישלתי ללא כיסוי כדי לצמצם את הרוטב


צלי עם רוטב, מזמין מצע כמו פירה תפו"א, פסטה וגם אורז




סלט מלפפונים יתלווה יופי להשלמת הביס



                                                 ושתהיה לכולנו שבת מבורכת 
 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה